Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidköp (Längd? Bindningar?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 416769" data-attributes="member: 12630"><p>Längd mellan 170-180 känns väl inte så allround... Ska du åka utanför pisten så bör du nog ha längre. Jag är 170cm, 75-80kg + rygga med alla prylar och kör på 188 och 194 och tycker det känns allround men då åker jag inte park och är tyngre och starkare ;-) än du är. Ska du kunna snurra ibland men ändå ha bra åkegenskaper skulle jag satsa på en skida i minst kroppslängd och med ett flex som känns bra för din vikt och styrka. Vill du åka mer offpist, öka längd och bredd. Vill du åka mest pist så minska dessa. Har du åkt mycket portar borde du ha hyfsad teknik och då borde det inte vara några problem för dig att få en halvbred skida att bita bra i hård pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 416769, member: 12630"] Längd mellan 170-180 känns väl inte så allround... Ska du åka utanför pisten så bör du nog ha längre. Jag är 170cm, 75-80kg + rygga med alla prylar och kör på 188 och 194 och tycker det känns allround men då åker jag inte park och är tyngre och starkare ;-) än du är. Ska du kunna snurra ibland men ändå ha bra åkegenskaper skulle jag satsa på en skida i minst kroppslängd och med ett flex som känns bra för din vikt och styrka. Vill du åka mer offpist, öka längd och bredd. Vill du åka mest pist så minska dessa. Har du åkt mycket portar borde du ha hyfsad teknik och då borde det inte vara några problem för dig att få en halvbred skida att bita bra i hård pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidköp (Längd? Bindningar?)
Tillbaka
Topp