Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dot" data-source="post: 464434" data-attributes="member: 69791"><p>Jag åker för det mesta i alperna. ska upp till valdisere i vinter och har även planer att säsonga i verbier nästa år, efter att jag gått ut skolan. </p><p>om vi ska ta det i procent pist/puder så skulle jag nog säga att det är 55 på puder och 45 på pist. puderegenskaperna är alltså en gnutta viktigare. </p><p>mantran ligger ju på 96 mm om jag inte minns fel. vad finns det för skidor som ligger kring 100-110 med bra pistegenskaper?</p><p>blir inte skidan mer svårmanövrerad ju bredare den är? med tanke på att jag gillar köra i skogen där det är skönt med en skida som tar sig runt träd på ett smidigt sett.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dot, post: 464434, member: 69791"] Jag åker för det mesta i alperna. ska upp till valdisere i vinter och har även planer att säsonga i verbier nästa år, efter att jag gått ut skolan. om vi ska ta det i procent pist/puder så skulle jag nog säga att det är 55 på puder och 45 på pist. puderegenskaperna är alltså en gnutta viktigare. mantran ligger ju på 96 mm om jag inte minns fel. vad finns det för skidor som ligger kring 100-110 med bra pistegenskaper? blir inte skidan mer svårmanövrerad ju bredare den är? med tanke på att jag gillar köra i skogen där det är skönt med en skida som tar sig runt träd på ett smidigt sett. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skidköp
Tillbaka
Topp