Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1046458" data-attributes="member: 49358"><p>Min hypotes är att du kommer att prioritera mer offpist med köpet av en bredare skida...? Mer 50-50 och kanske tom 60-40 fördel offpist. Därmed så menar jag att du kanske bör se på en skida som är över 100mm under foten och har ett bra rykte om att vara bra i pisten, tiprocker och ja..that's it mer eller mindre. </p><p>En annan fråga är av vad du menar som bra i pisten..? Jag har en känsla av av att många som går från en pistskida och provar en offpistskida är att radien på en butiksräcer är ca 15-18m och svarar helt ok redan vid låg fart. Offpistskidor har ofta längre radie, med vissa undantag, och jämfört då med den relativt direkta feedbacken man får från en pistskida i pisten så blir offpistskidan...annorlunda och därmed "inte bra".</p><p>Med tanke på att du kommer vara i alperna och sent på säsongen med mer sorbe än hård så hade jag hellre gått för q-105 än q-98 inget snack om den saken alls. Du får en mer lättsam skida i slutet av dagen som ger mer i offpisten och därmed kommer ge dig mer GLÄDJE vid offpiståkning -----> du kommer åka mer offpist.</p><p></p><p>KÖP 105an!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1046458, member: 49358"] Min hypotes är att du kommer att prioritera mer offpist med köpet av en bredare skida...? Mer 50-50 och kanske tom 60-40 fördel offpist. Därmed så menar jag att du kanske bör se på en skida som är över 100mm under foten och har ett bra rykte om att vara bra i pisten, tiprocker och ja..that's it mer eller mindre. En annan fråga är av vad du menar som bra i pisten..? Jag har en känsla av av att många som går från en pistskida och provar en offpistskida är att radien på en butiksräcer är ca 15-18m och svarar helt ok redan vid låg fart. Offpistskidor har ofta längre radie, med vissa undantag, och jämfört då med den relativt direkta feedbacken man får från en pistskida i pisten så blir offpistskidan...annorlunda och därmed "inte bra". Med tanke på att du kommer vara i alperna och sent på säsongen med mer sorbe än hård så hade jag hellre gått för q-105 än q-98 inget snack om den saken alls. Du får en mer lättsam skida i slutet av dagen som ger mer i offpisten och därmed kommer ge dig mer GLÄDJE vid offpiståkning -----> du kommer åka mer offpist. KÖP 105an! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidköp
Tillbaka
Topp