Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snej" data-source="post: 1046466" data-attributes="member: 13307"><p>Känslan är ju att du redan fått facit här tidigare. Med det sagt så vill jag bekräfta att det är Q105 i 188 längd som är ditt bästa köp. Q90 lämnar vi på en gång eftersom du yttrar att du vill dra mer åt offpisten. Jag tror att du säkerligen kommer ha roligt på Q98 och att det kommer att kännas som ett uppköp i jämförelse med det du har åkt på tidigare, men jag tycker att det är onödigt att stanna där. I det här fallet, tja i de flesta fall faktiskt, så känns 7mm väldigt lite. Ja, nu har du förvisso redan gått upp ett gäng mm, men varför inte göra det ordentligt på en gång. Q98 är en bra skida i Sverige om man vill börja känna på offpisten litegrann och främst håller sig i pist, men mtp att du som du säger mest åker i alperna så är det inte så mkt att tveka över. 105an gör sig väldigt bra i större svängar i pist och flyter tack vare den fina rockern klart bra för en relativt smal skida. Det lilla du tappar i pist när det gäller 98 vs 105 har du igen flera gånger om i stabilitet och flyt.</p><p></p><p>Köp 105an och bara åk, du kommer inte bli missnöjd…</p><p></p><p></p><p>Editerar in här ang tailrocker. Där finns litegrann på Q-serien men inte så att det påverkar stabiliteten i skidan. Den hjälper dock till så att du inte behöver bryta loss skidan när det är dags att dumpa farten om det blir tight (för det går väl aldrig för fort?)...</p><p></p><p>//Jens, tech-rep Salomon</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snej, post: 1046466, member: 13307"] Känslan är ju att du redan fått facit här tidigare. Med det sagt så vill jag bekräfta att det är Q105 i 188 längd som är ditt bästa köp. Q90 lämnar vi på en gång eftersom du yttrar att du vill dra mer åt offpisten. Jag tror att du säkerligen kommer ha roligt på Q98 och att det kommer att kännas som ett uppköp i jämförelse med det du har åkt på tidigare, men jag tycker att det är onödigt att stanna där. I det här fallet, tja i de flesta fall faktiskt, så känns 7mm väldigt lite. Ja, nu har du förvisso redan gått upp ett gäng mm, men varför inte göra det ordentligt på en gång. Q98 är en bra skida i Sverige om man vill börja känna på offpisten litegrann och främst håller sig i pist, men mtp att du som du säger mest åker i alperna så är det inte så mkt att tveka över. 105an gör sig väldigt bra i större svängar i pist och flyter tack vare den fina rockern klart bra för en relativt smal skida. Det lilla du tappar i pist när det gäller 98 vs 105 har du igen flera gånger om i stabilitet och flyt. Köp 105an och bara åk, du kommer inte bli missnöjd… Editerar in här ang tailrocker. Där finns litegrann på Q-serien men inte så att det påverkar stabiliteten i skidan. Den hjälper dock till så att du inte behöver bryta loss skidan när det är dags att dumpa farten om det blir tight (för det går väl aldrig för fort?)... //Jens, tech-rep Salomon [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidköp
Tillbaka
Topp