Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidkul i Romme Alpin!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 13196" data-attributes="member: 13863"><p>Att även skogsbackar kan bjuda på en adrenalinkick värd namnet fick jag bekräftat i morse. </p><p></p><p>Säsongens första besök i Romme Alpin gav mig en riktigt rejäl överraskning som från ett i det närmaste chockartat tillstånd övergick till ett brett leende. Tidigare har pisterna i Romme kännetecknats av ett oklanderligt jämnt underlag utan några som helst överraskningar. I tron om att detta gäller i år kastade jag mig utför Götes brant i ett knivskarpt skär. Med stor förvånining konstaterade jag att det hänt något... plötsligt försvann backen under mina fötter! </p><p></p><p>Den tidigare "jämna" pisten har förvandlats till ett "böljande" landskap. När chocken lagt sig och jag förstått vad som hänt blev det riktigt roligt och i hög hastighet skar jag mig ner mot dalen. Så läckert! Som en megastor "funpark" med sugande kullar och dalar där valet är fritt mellan att sträcka ut mot backen eller dra upp benen och ta luft... ;-)</p><p></p><p>Väl godkänt Romme!</p><p></p><p>MVH / MM</p><p></p><p>PS! Romme avnjutes bäst mellan klockan 9.00 och 10.30 då pisterna håller en hög kvalité och Lindvallenvarning ej ännu har utfärdats. Jag körde sex snabba innan klockan 10.00! DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 13196, member: 13863"] Att även skogsbackar kan bjuda på en adrenalinkick värd namnet fick jag bekräftat i morse. Säsongens första besök i Romme Alpin gav mig en riktigt rejäl överraskning som från ett i det närmaste chockartat tillstånd övergick till ett brett leende. Tidigare har pisterna i Romme kännetecknats av ett oklanderligt jämnt underlag utan några som helst överraskningar. I tron om att detta gäller i år kastade jag mig utför Götes brant i ett knivskarpt skär. Med stor förvånining konstaterade jag att det hänt något... plötsligt försvann backen under mina fötter! Den tidigare "jämna" pisten har förvandlats till ett "böljande" landskap. När chocken lagt sig och jag förstått vad som hänt blev det riktigt roligt och i hög hastighet skar jag mig ner mot dalen. Så läckert! Som en megastor "funpark" med sugande kullar och dalar där valet är fritt mellan att sträcka ut mot backen eller dra upp benen och ta luft... ;-) Väl godkänt Romme! MVH / MM PS! Romme avnjutes bäst mellan klockan 9.00 och 10.30 då pisterna håller en hög kvalité och Lindvallenvarning ej ännu har utfärdats. Jag körde sex snabba innan klockan 10.00! DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidkul i Romme Alpin!
Tillbaka
Topp