Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidkulturen... va f-n hände?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 415057" data-attributes="member: 13245"><p>Baaaaah. Kan vi inte ta och bestämma att det härmed räcker med inlägg av typen "jag klär mig så för att jag tycker det är snyggt". Det är möjligen sant på individnivå - eller i alla fall tror kanske individen själv att det är så - men inte på gruppnivå. Det finns alltid bakomligande orsaker till stilar och mode och (om någon) är det väl dessa orsaker som är intressanta att analysera. Gissningsvis var det snarare den nivån som trådskaparen ville läga denna fråga på (själv har jag gett mitt bidrag till den delen av diskussionen tidigare i denna tråd).</p><p></p><p>För övrigt kan jag meddela att för min personliga del så får folk klä sig hur de vill. Möjligen ger sig en och annan känsla av förundran sig tll känna när man ser grupper av ungdomar stå och hänga runt hoppen med glasögonen under hjälmen och blöta t-shirts till knäna.Men antagligen är jag själv lika fången i min grupps ideal.</p><p></p><p>Det är inte utan att ett citat av Friedrich Nietzsche dyker upp: "Galenskap är ovanligt bland individer men regel i grupper"...</p><p></p><p>HWC HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 415057, member: 13245"] Baaaaah. Kan vi inte ta och bestämma att det härmed räcker med inlägg av typen "jag klär mig så för att jag tycker det är snyggt". Det är möjligen sant på individnivå - eller i alla fall tror kanske individen själv att det är så - men inte på gruppnivå. Det finns alltid bakomligande orsaker till stilar och mode och (om någon) är det väl dessa orsaker som är intressanta att analysera. Gissningsvis var det snarare den nivån som trådskaparen ville läga denna fråga på (själv har jag gett mitt bidrag till den delen av diskussionen tidigare i denna tråd). För övrigt kan jag meddela att för min personliga del så får folk klä sig hur de vill. Möjligen ger sig en och annan känsla av förundran sig tll känna när man ser grupper av ungdomar stå och hänga runt hoppen med glasögonen under hjälmen och blöta t-shirts till knäna.Men antagligen är jag själv lika fången i min grupps ideal. Det är inte utan att ett citat av Friedrich Nietzsche dyker upp: "Galenskap är ovanligt bland individer men regel i grupper"... HWC HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidkulturen... va f-n hände?
Tillbaka
Topp