Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidkulturen... va f-n hände?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eff" data-source="post: 590488"><p>Du har inte tänkt på att stora kläder döljer misstag och ser hopp och åkning allmänt med oansträngd ut? Många som är inom tävlingskretsar tjänar på att ha stora kläder som döljer misstag t.ex. om de inte har helt utsträckta ben i en truck driver.</p><p>Sen tror jag själv inte att du tycker att ett trick med freeride kläder blir lika snyggt, större kläder (tycker jag och många andra) får allt att se mer avslappnat ut (EG.STEEZE=STYLE+EASE). </p><p></p><p>Det finns såklart en balansgång i detta ämne om stora kläder och man kan såklart komma till en gräns då det ser för stort ut. </p><p></p><p>Och stora kläder har absolut ingenting att göra med dålig ekonomi. Visst är freestyle kläder hälften så dyra som en jacka från Sweet i freeride modell med super tech, men det är också för att jibbing inte utspelar sig på lika utsatta och karga miljöer.</p><p>Så din teori om att jibbare är fattiga/snåla/inte har egna pengar/tigger av föräldrar är nog helt baserat på dig själv som egocentrisk och snål.</p><p></p><p>Jag tror dessutom att du har större chans till jobb (inom skidvärlden, alltså åkning för pengar. Sponsring med andra ord) om du använder artiklar som gör att din åkning ser snyggare ut. Så det där med svårigheter att få jobb med stora kläder i skidbacken, njaeh.</p><p></p><p>Med dina 20 år (om det stämmer) så tycker jag att du har en ganska lillgammal syn på bilden av skidåkare i alla dess lag, och det känns ju som att nästan allt du säger är baserat på saker som du inte har någon beläggning för alls.</p><p></p><p>Jag lyssnar på 30% reggae, 30% indie/pop, 30% melodisk vocal tecnho/dubstep och 10% hiphop men ändå så klär jag mig som om det vore tvärt om (om dina lögner mot all förmodan skulle ha något underlag för sanning!). Jag bryr mig inte om vilken grupp folk tror att jag tillhör, jag representerar mig själv i alla lägen oavsätt vad jag har på mig för kläder, så en xxl tröja är inte för att folk ska tro att jag lyssnar på dunk och leker gangster på lördagarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eff, post: 590488"] Du har inte tänkt på att stora kläder döljer misstag och ser hopp och åkning allmänt med oansträngd ut? Många som är inom tävlingskretsar tjänar på att ha stora kläder som döljer misstag t.ex. om de inte har helt utsträckta ben i en truck driver. Sen tror jag själv inte att du tycker att ett trick med freeride kläder blir lika snyggt, större kläder (tycker jag och många andra) får allt att se mer avslappnat ut (EG.STEEZE=STYLE+EASE). Det finns såklart en balansgång i detta ämne om stora kläder och man kan såklart komma till en gräns då det ser för stort ut. Och stora kläder har absolut ingenting att göra med dålig ekonomi. Visst är freestyle kläder hälften så dyra som en jacka från Sweet i freeride modell med super tech, men det är också för att jibbing inte utspelar sig på lika utsatta och karga miljöer. Så din teori om att jibbare är fattiga/snåla/inte har egna pengar/tigger av föräldrar är nog helt baserat på dig själv som egocentrisk och snål. Jag tror dessutom att du har större chans till jobb (inom skidvärlden, alltså åkning för pengar. Sponsring med andra ord) om du använder artiklar som gör att din åkning ser snyggare ut. Så det där med svårigheter att få jobb med stora kläder i skidbacken, njaeh. Med dina 20 år (om det stämmer) så tycker jag att du har en ganska lillgammal syn på bilden av skidåkare i alla dess lag, och det känns ju som att nästan allt du säger är baserat på saker som du inte har någon beläggning för alls. Jag lyssnar på 30% reggae, 30% indie/pop, 30% melodisk vocal tecnho/dubstep och 10% hiphop men ändå så klär jag mig som om det vore tvärt om (om dina lögner mot all förmodan skulle ha något underlag för sanning!). Jag bryr mig inte om vilken grupp folk tror att jag tillhör, jag representerar mig själv i alla lägen oavsätt vad jag har på mig för kläder, så en xxl tröja är inte för att folk ska tro att jag lyssnar på dunk och leker gangster på lördagarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidkulturen... va f-n hände?
Tillbaka
Topp