Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidkulturen... va f-n hände?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gutta" data-source="post: 591565" data-attributes="member: 29030"><p>När vi väl är inne på det här med mode i backen... För mig kvittar det hur man klär sig i backen, men jag kan villigt hålla med om att ghettostilen inte riktigt hör hemma inom skidåkningen som är en riktig överklassport i stil med golf (om inte dyrare).</p><p>Men det jag stör mig mest på är väl alla som måste skaffa sig minst ett nytt ställ att åka med varje år Och det gäller inte bara Ghetto-park-åkarna utan många skidåkare.</p><p>Antagligen är det väl så att jag inte tjänar lika mycket som många av dom eller har lika generösa föräldrar. Men jag förstår mig inte riktigt en del folks prioriteringar. Ett exempel är en tjej jag pratade med häromdagen, hon skulle köpa två nya ställ till i år och jag såg henne i en för mig mycket snygg och fräsch Jacka av ett dyrare märke från förra året.</p><p>Lite senare så pratade vi om hur mycket åkning det blir i vinter, och för hennes del så skulle det nog inte bli så mycket mer än en resa och eventuellt någon weekendresa mer kunde nog hon inte tänka sig att lägga ut, jag sa inget men tänkte i mitt stilla sinne, två nya ställ á 5-6000kr styck (i hennes fall säkert mer) dom pengarna hade man fått mycket åkning för.</p><p>Jag ska iofs inte klaga eftersom jag jobbar på sportbutik och får gå till jobbet varje dag (hade alla varit lika snikna som jag så hade inte jag haft nått jobb att gå till).</p><p></p><p>När exakt blev kläder viktigare än själva åkningen? Har man inte lika kul i förra årets ställ eller stället som man köpte för 5 år sedan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gutta, post: 591565, member: 29030"] När vi väl är inne på det här med mode i backen... För mig kvittar det hur man klär sig i backen, men jag kan villigt hålla med om att ghettostilen inte riktigt hör hemma inom skidåkningen som är en riktig överklassport i stil med golf (om inte dyrare). Men det jag stör mig mest på är väl alla som måste skaffa sig minst ett nytt ställ att åka med varje år Och det gäller inte bara Ghetto-park-åkarna utan många skidåkare. Antagligen är det väl så att jag inte tjänar lika mycket som många av dom eller har lika generösa föräldrar. Men jag förstår mig inte riktigt en del folks prioriteringar. Ett exempel är en tjej jag pratade med häromdagen, hon skulle köpa två nya ställ till i år och jag såg henne i en för mig mycket snygg och fräsch Jacka av ett dyrare märke från förra året. Lite senare så pratade vi om hur mycket åkning det blir i vinter, och för hennes del så skulle det nog inte bli så mycket mer än en resa och eventuellt någon weekendresa mer kunde nog hon inte tänka sig att lägga ut, jag sa inget men tänkte i mitt stilla sinne, två nya ställ á 5-6000kr styck (i hennes fall säkert mer) dom pengarna hade man fått mycket åkning för. Jag ska iofs inte klaga eftersom jag jobbar på sportbutik och får gå till jobbet varje dag (hade alla varit lika snikna som jag så hade inte jag haft nått jobb att gå till). När exakt blev kläder viktigare än själva åkningen? Har man inte lika kul i förra årets ställ eller stället som man köpte för 5 år sedan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidkulturen... va f-n hände?
Tillbaka
Topp