Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlängd extrem project 100 carbon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MedlemJapaner" data-source="post: 1072292" data-attributes="member: 46389"><p>+3 kanske är lite att ta i, men att köra +1,5 eller +2 låter helt vettigt tycker jag. Att flytta fram bindningen på skidan ger dig en smidigare skida som blir mer lättsvängd och mer samma karaktär som den kortare skidan. Att du kommer längre fram på skidan gör att du får fram tyngdpunkten utan att behöva köra med särskilt mycket plöstryck och därmed en mer lättstyrd nos. Jag är också en lättviktare som du på strax under 70kg tycker project 100 serien funkar sjukt bra lite frammonterat, har kört både p100 carbon och vanliga p100 (i 179, 186 och även carbon i 193. Inga konstigheter) på allt mellan rek. och +2,5 och föredrar absolut att stå fram en bit. </p><p></p><p>Opinion 98 är som du säger mer en puderskida. Den är riktigt lekfull och smidig i mjuk snö men du får inte alls samma isgrepp som du har i p100. Med rocker och indragen skärning får du helt enkelt mindre effektiv stålkant att sätta i isen.</p><p></p><p>Jag tycker du sa köra på project 100 i 186 och montera den +2cm från rek. Den kommer kännas som 179 men du får mer stabilitet och flyt när du behöver det. Förbannat fina skidor som har precis de egenskaper du efterfrågar. Är du riktigt nojig så sätter du en schizo-bindning på så du kan flytta fram och tillbaka, men då får du ju prioritera bort om du hade tänkt sätta en turbindning på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MedlemJapaner, post: 1072292, member: 46389"] +3 kanske är lite att ta i, men att köra +1,5 eller +2 låter helt vettigt tycker jag. Att flytta fram bindningen på skidan ger dig en smidigare skida som blir mer lättsvängd och mer samma karaktär som den kortare skidan. Att du kommer längre fram på skidan gör att du får fram tyngdpunkten utan att behöva köra med särskilt mycket plöstryck och därmed en mer lättstyrd nos. Jag är också en lättviktare som du på strax under 70kg tycker project 100 serien funkar sjukt bra lite frammonterat, har kört både p100 carbon och vanliga p100 (i 179, 186 och även carbon i 193. Inga konstigheter) på allt mellan rek. och +2,5 och föredrar absolut att stå fram en bit. Opinion 98 är som du säger mer en puderskida. Den är riktigt lekfull och smidig i mjuk snö men du får inte alls samma isgrepp som du har i p100. Med rocker och indragen skärning får du helt enkelt mindre effektiv stålkant att sätta i isen. Jag tycker du sa köra på project 100 i 186 och montera den +2cm från rek. Den kommer kännas som 179 men du får mer stabilitet och flyt när du behöver det. Förbannat fina skidor som har precis de egenskaper du efterfrågar. Är du riktigt nojig så sätter du en schizo-bindning på så du kan flytta fram och tillbaka, men då får du ju prioritera bort om du hade tänkt sätta en turbindning på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlängd extrem project 100 carbon
Tillbaka
Topp