Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidlängd - how hard can it be?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jag_alskar_skidor" data-source="post: 1085340" data-attributes="member: 70347"><p>Nej det kanske bara är en smaksak. Och nej, det är alltså för ren nöjesåkning det gäller.</p><p></p><p>Intressant det där med stöd vid positioneringen. Den största skillnaden jag märkt mellan korta och långa skidor är hur fladdriga de är, men sånt måste såklart också spela roll. </p><p></p><p></p><p>Ja skulle jag gå på den skulle jag nog kunna köpa MAX 165 för att ens orka trycka ner den i marken. Lite realistisk får man ju vara. Men SC verkar vara lite i gränslandet mellan race-skidor och "cheater skis" (tror Racetiger finns som en R-cheater modell också?) så den känns ändå rimlig.</p><p></p><p>Där har du en bra poäng dock. Egentligen är inte detta någon bra allroundskida, det är jag smärtsamt medveten om. Problemet är bara att när jag testat skidor som är det tycker jag alltid att de känns rent ut sagt slöa i pisten när föret är lite bättre till normalt. Lite som att man är avkopplad från underlaget, som att gå från en sportbil till en buss.. Men det kanske är jag som har testat fel skidor, för den du nämner verkar väldigt vass ändå! Menar du att det skulle vara stor skillnad på den och racetigern? Är det bredden som gör det eller skidans konstruktion?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jag_alskar_skidor, post: 1085340, member: 70347"] Nej det kanske bara är en smaksak. Och nej, det är alltså för ren nöjesåkning det gäller. Intressant det där med stöd vid positioneringen. Den största skillnaden jag märkt mellan korta och långa skidor är hur fladdriga de är, men sånt måste såklart också spela roll. Ja skulle jag gå på den skulle jag nog kunna köpa MAX 165 för att ens orka trycka ner den i marken. Lite realistisk får man ju vara. Men SC verkar vara lite i gränslandet mellan race-skidor och "cheater skis" (tror Racetiger finns som en R-cheater modell också?) så den känns ändå rimlig. Där har du en bra poäng dock. Egentligen är inte detta någon bra allroundskida, det är jag smärtsamt medveten om. Problemet är bara att när jag testat skidor som är det tycker jag alltid att de känns rent ut sagt slöa i pisten när föret är lite bättre till normalt. Lite som att man är avkopplad från underlaget, som att gå från en sportbil till en buss.. Men det kanske är jag som har testat fel skidor, för den du nämner verkar väldigt vass ändå! Menar du att det skulle vara stor skillnad på den och racetigern? Är det bredden som gör det eller skidans konstruktion? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidlängd - how hard can it be?
Tillbaka
Topp