Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidlängd - how hard can it be?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jag_alskar_skidor" data-source="post: 1085424" data-attributes="member: 70347"><p>20 meter i radie på ett par skidor skulle i en vanlig backe tvinga mig att börja köra med "trycket på daaaalskidan älskling!" i sann Stenmarksanda. För att förtydliga, det är alltså inte puder jag tänker köra med skidorna i första hand så att säga. Och jämfört med mina P60 (en föregångare till Racetiger, 163cm med 12.7 i radie) med iaf nära nog 200 skiddagar på är allt en uppgradering.</p><p></p><p></p><p>Stämmer! Och det stämmer bra, SL Speedwall (tror inte SC finns som Speedwall och SL inte utan?) är säkert barnsligt kul ibland, men för att fortsätta på bilanalogin känns SL mer som en STCC-bil. Inget du åker på vanliga vägar flera dagar i sträck med, men fruktansvärt rolig och kvick vid rätt förhållanden. SC som är lite mer tillbakadragen (men också mer lättåkt och komfortabel) är väl då som en... Porsche. Lite för sportig för gemene man men går ändå att åka på semester med om man ändå prioriterar körglädje framför ultimat komfort och praktikaliteter. Fortfarande fullständigt värdelös utanför vägen/pisten men håller ändå för något potthål och någon vägbula (uppåkta backar/snövallar).</p><p></p><p>Åke: Kul info! Vad rallyfjädring beträffar är för mig Collins Crest i Svenska Rallyt en uppvisning i vilken otrolig utveckling det varit på stötdämpare bara de senaste åren. De flyger 40m långt och... iaf 4 m högt (?), men ändå sätter sig bilen perfekt direkt. Inget (synligt) gung upp och ner. Fantastiskt egentligen när man tänker på att de dessutom riktigt limmar däcken mot vägen resten av tiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jag_alskar_skidor, post: 1085424, member: 70347"] 20 meter i radie på ett par skidor skulle i en vanlig backe tvinga mig att börja köra med "trycket på daaaalskidan älskling!" i sann Stenmarksanda. För att förtydliga, det är alltså inte puder jag tänker köra med skidorna i första hand så att säga. Och jämfört med mina P60 (en föregångare till Racetiger, 163cm med 12.7 i radie) med iaf nära nog 200 skiddagar på är allt en uppgradering. Stämmer! Och det stämmer bra, SL Speedwall (tror inte SC finns som Speedwall och SL inte utan?) är säkert barnsligt kul ibland, men för att fortsätta på bilanalogin känns SL mer som en STCC-bil. Inget du åker på vanliga vägar flera dagar i sträck med, men fruktansvärt rolig och kvick vid rätt förhållanden. SC som är lite mer tillbakadragen (men också mer lättåkt och komfortabel) är väl då som en... Porsche. Lite för sportig för gemene man men går ändå att åka på semester med om man ändå prioriterar körglädje framför ultimat komfort och praktikaliteter. Fortfarande fullständigt värdelös utanför vägen/pisten men håller ändå för något potthål och någon vägbula (uppåkta backar/snövallar). Åke: Kul info! Vad rallyfjädring beträffar är för mig Collins Crest i Svenska Rallyt en uppvisning i vilken otrolig utveckling det varit på stötdämpare bara de senaste åren. De flyger 40m långt och... iaf 4 m högt (?), men ändå sätter sig bilen perfekt direkt. Inget (synligt) gung upp och ner. Fantastiskt egentligen när man tänker på att de dessutom riktigt limmar däcken mot vägen resten av tiden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidlängd - how hard can it be?
Tillbaka
Topp