Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidlängd i off-pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Clariella" data-source="post: 73077"><p>Man kan väl säga att detdär med längden är en smak sak. Själv föredrar jag absolut ett par längre skidor, både i och utanför pisten. Åker just nu på ett par Monster 85 i längden 179, och är själv 170 lång. Tycker att det är idelaliskt för mej,har aldrig riktigt gillat korta skidor, det käns som om åkningen liksom blir på hälft.Långa skidor käns mycket stabilare, man får bättre fart, och ett bättre flyt.</p><p>Sedan är det ju klart att det beror på vad man själv är van vid. Har man mest åkt på korta skidor i pisten, och vill börja med offpist kan det vara bra att först välja ett par offpistskidor i en lite kortare längd, annars kan det nog bli lite väl magstarkt. Ett bra tips är ju att börja med att hyra och på det sättet testa vad som käns bäst. Vill man sedan gå längre skulle jag säga att man vinner på att lägga på lite längd för bättre stabilitet och bärighet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Clariella, post: 73077"] Man kan väl säga att detdär med längden är en smak sak. Själv föredrar jag absolut ett par längre skidor, både i och utanför pisten. Åker just nu på ett par Monster 85 i längden 179, och är själv 170 lång. Tycker att det är idelaliskt för mej,har aldrig riktigt gillat korta skidor, det käns som om åkningen liksom blir på hälft.Långa skidor käns mycket stabilare, man får bättre fart, och ett bättre flyt. Sedan är det ju klart att det beror på vad man själv är van vid. Har man mest åkt på korta skidor i pisten, och vill börja med offpist kan det vara bra att först välja ett par offpistskidor i en lite kortare längd, annars kan det nog bli lite väl magstarkt. Ett bra tips är ju att börja med att hyra och på det sättet testa vad som käns bäst. Vill man sedan gå längre skulle jag säga att man vinner på att lägga på lite längd för bättre stabilitet och bärighet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidlängd i off-pisten?
Tillbaka
Topp