Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidlängd i off-pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 73078" data-attributes="member: 13245"><p>Håller med MM, det är en komplicerad fråga. Bärighet och stabilitet i offpist beor mycket på bredden och väldigt mycket även på sidoskärningsradien (större radie ger en lugnare skida). Att även styvheten ändras mellan olika längder av samma modell är ett faktum.</p><p></p><p>Själv är jag ca 177, väger 67kg och har testat allt från 178 till 198 när det gäller lite bredare skidor. De 190 Explosiv jag kör på nu känns som en bra kompromiss.</p><p></p><p>En diskussion om hur tre olika längder på klassikern Völkl G4 uppför sig för samma åkare (undertecknad) finns en bit ned på </p><p></p><p><a href="http://www.freeride.nu/review/view.php?id=998" target="_blank">http://www.freeride.nu/review/view.php?id=998</a></p><p></p><p>HWC HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 73078, member: 13245"] Håller med MM, det är en komplicerad fråga. Bärighet och stabilitet i offpist beor mycket på bredden och väldigt mycket även på sidoskärningsradien (större radie ger en lugnare skida). Att även styvheten ändras mellan olika längder av samma modell är ett faktum. Själv är jag ca 177, väger 67kg och har testat allt från 178 till 198 när det gäller lite bredare skidor. De 190 Explosiv jag kör på nu känns som en bra kompromiss. En diskussion om hur tre olika längder på klassikern Völkl G4 uppför sig för samma åkare (undertecknad) finns en bit ned på [URL]http://www.freeride.nu/review/view.php?id=998[/URL] HWC HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidlängd i off-pisten?
Tillbaka
Topp