Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlängd lite hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OliverAa" data-source="post: 1304348" data-attributes="member: 183881"><p>tänker att man kan dra igång denna då jag behöver "skidlängd lite hjälp". Säkert inte ensam för den delen heller.</p><p></p><p>Jag är en sån som köper nya skidor varje vinter för att prova mycket olika, alltid begagnat iofs. </p><p></p><p>Just nu kör jag framförallt Nordica Enforcer 100. Älskar skidan till 100% men känner att jag vill byta till mig ett par som är åt det bredare hållet (110+) och ett par runt 90. Har tidigare åkt på Fischer Ranger 108ti med 110 under foten då de var 188 långa. Är själv 180 och väger runt 90. Tyckte inte att de var för långa.</p><p></p><p>Jag har hittat ett par skidor som är 116 under fot men de är 191 långa. Tror ni kunniga att det är alldeles för långt för mig? Är själv inte så osäker men hade varit skönt med en instämmande röst, alternativt om någon tycker att jag är helt ute och cyklar. </p><p></p><p>Tack på förhand.</p><p></p><p>Och förresten, om ni sitter på ett par skidor runt 90-92 alternativt ett par 110+ så är ni välkomna att PM.a mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OliverAa, post: 1304348, member: 183881"] tänker att man kan dra igång denna då jag behöver "skidlängd lite hjälp". Säkert inte ensam för den delen heller. Jag är en sån som köper nya skidor varje vinter för att prova mycket olika, alltid begagnat iofs. Just nu kör jag framförallt Nordica Enforcer 100. Älskar skidan till 100% men känner att jag vill byta till mig ett par som är åt det bredare hållet (110+) och ett par runt 90. Har tidigare åkt på Fischer Ranger 108ti med 110 under foten då de var 188 långa. Är själv 180 och väger runt 90. Tyckte inte att de var för långa. Jag har hittat ett par skidor som är 116 under fot men de är 191 långa. Tror ni kunniga att det är alldeles för långt för mig? Är själv inte så osäker men hade varit skönt med en instämmande röst, alternativt om någon tycker att jag är helt ute och cyklar. Tack på förhand. Och förresten, om ni sitter på ett par skidor runt 90-92 alternativt ett par 110+ så är ni välkomna att PM.a mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlängd lite hjälp
Tillbaka
Topp