Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
skidlängd - vikt vs. längd (på mig)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bajsmatte" data-source="post: 142787" data-attributes="member: 30906"><p>På fiskespön anges ofta var/hur de flexar - om det är toppen som är mjuk, eller hela spöt. Kanske kan vara en tanke för skidfabrikanter? Fast om olika flex/hårdhet skall anges för olika delar av skidan blir väl siffrorna så krångliga att de inte ger något ändå... En rejäl provåkning av skidan (eller eventuellt utlåtande från en testperson som åker ungefär som man själv gör) tror jag är enda sättet att hitta rätt skida till sig själv.</p><p></p><p>Håller med ovanstående: Pjäxornas storlek tror jag kan påverka en hel del. En person med pjäxa i storlek 35 påverkar en skida på ett annat sätt än en person med storlek 45. Ytterligare en parameter att ta hänsyn till...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bajsmatte, post: 142787, member: 30906"] På fiskespön anges ofta var/hur de flexar - om det är toppen som är mjuk, eller hela spöt. Kanske kan vara en tanke för skidfabrikanter? Fast om olika flex/hårdhet skall anges för olika delar av skidan blir väl siffrorna så krångliga att de inte ger något ändå... En rejäl provåkning av skidan (eller eventuellt utlåtande från en testperson som åker ungefär som man själv gör) tror jag är enda sättet att hitta rätt skida till sig själv. Håller med ovanstående: Pjäxornas storlek tror jag kan påverka en hel del. En person med pjäxa i storlek 35 påverkar en skida på ett annat sätt än en person med storlek 45. Ytterligare en parameter att ta hänsyn till... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
skidlängd - vikt vs. längd (på mig)
Tillbaka
Topp