Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
skidlängd???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 4567" data-attributes="member: 10565"><p>Folk kör på tok för korta skidor nuförtiden och detta gäller speciellt telisskidor. Jag anser att telisskidor bör väljas en bit längre (men möjligen mjukare) än alpina dito. Jag kan förklara varför någon annan gång. </p><p></p><p>Om du menar allvar med din åkning bör du inte välja kortare än 186, gärna lite längre. X-Scream är en mjuk skida som är väl lämpad att välja lite längre (även om de längre nog or lite styvare). </p><p></p><p>Med 179 cm kommer du aldrig att kunna åka snabbt, kraftfullt och stabilt när det är annat underlag än något perfekt slätt. Vill du bara ha något lättsvängt och inte gillar att ösa på kan du med gott samvete välja 179.</p><p></p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 4567, member: 10565"] Folk kör på tok för korta skidor nuförtiden och detta gäller speciellt telisskidor. Jag anser att telisskidor bör väljas en bit längre (men möjligen mjukare) än alpina dito. Jag kan förklara varför någon annan gång. Om du menar allvar med din åkning bör du inte välja kortare än 186, gärna lite längre. X-Scream är en mjuk skida som är väl lämpad att välja lite längre (även om de längre nog or lite styvare). Med 179 cm kommer du aldrig att kunna åka snabbt, kraftfullt och stabilt när det är annat underlag än något perfekt slätt. Vill du bara ha något lättsvängt och inte gillar att ösa på kan du med gott samvete välja 179. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
skidlängd???
Tillbaka
Topp