Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidlängd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="superunknown" data-source="post: 406672" data-attributes="member: 61590"><p>Funkar helt klart dock hur bra, det avgör du?</p><p></p><p>iallafall, kör på ungefär samma längdskillnad och det funkar asbra förmig, supernöjd och lär mig nya saker hela tiden även ifall alla skriver att jag ska köpa minst lika långa som mig själv, och jag tror knappast att jag skulle köra bättre bara för att skidorna skulle va 10cm längre. antar att det funkar vilket som, beror på hur du åker bara.</p><p></p><p>du får mer stabilitet vid bakåt/framåtvikts landningar men kanske lite svårare att få runt snabba snurrar.</p><p></p><p>beror lite på vad för skida och hur du vill att den ska vara också</p><p>i.om att skidan blir "hårdare" ju längre den blir osv.</p><p></p><p>vad är det för skida du tänker på och vill du att den ska vara mjuk eller hård</p><p>och sist men inte minst vad väger du ?</p><p></p><p>Jeppenator: Du körde väll med 175cm på dina scratch fs wrs? och du är ju 1.87 så längdskillnaden var ju ungefär lika där, och det var väll inte för kort?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="superunknown, post: 406672, member: 61590"] Funkar helt klart dock hur bra, det avgör du? iallafall, kör på ungefär samma längdskillnad och det funkar asbra förmig, supernöjd och lär mig nya saker hela tiden även ifall alla skriver att jag ska köpa minst lika långa som mig själv, och jag tror knappast att jag skulle köra bättre bara för att skidorna skulle va 10cm längre. antar att det funkar vilket som, beror på hur du åker bara. du får mer stabilitet vid bakåt/framåtvikts landningar men kanske lite svårare att få runt snabba snurrar. beror lite på vad för skida och hur du vill att den ska vara också i.om att skidan blir "hårdare" ju längre den blir osv. vad är det för skida du tänker på och vill du att den ska vara mjuk eller hård och sist men inte minst vad väger du ? Jeppenator: Du körde väll med 175cm på dina scratch fs wrs? och du är ju 1.87 så längdskillnaden var ju ungefär lika där, och det var väll inte för kort? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidlängd?
Tillbaka
Topp