Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlängdspanik Head Chip Monster
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 515165" data-attributes="member: 79407"><p>jag menar att ju bättre du är desto större (längre) val skulle jag rekomendera. det var inget påhopp om att chip monster är en skida för dåliga åkare.</p><p></p><p>jag tyckte det var en mycket potent skida men som jag sade jämfört med t.ex. head wc speed eller liknande "world cup" modeller med en bit under gs-radie (för övrigt vi vet ju alla att det inte är de faktiska världskupplaggen,..) så är dessa bättre i just pisten.</p><p></p><p>kontenta; gå på längden 177 cm. den kortare längden (171cm) kommer enbart att strypa din förmåga.</p><p></p><p></p><p>de finns i längderna 165 / 171 / 177 / 183. jag skulle personligen inte tveka att gå på 183cm modellen iom större radie och en mer fartstabil skida. om du ska gå på den längden vet jag inte. det beror på hur fort du vill åka.</p><p></p><p></p><p>ska du åka det minsta offpist med dem så kan jag inte längre rekomendera ispeeden, men jag länkar den ändå nedan;</p><p></p><p>ta en titt på</p><p><a href="http://www.head.com/ski/ski.php?region=eu&tag=racing&id=1456" target="_blank">http://www.head.com/ski/ski.php?region=eu&tag=racing&id=1456</a></p><p>Head worldcup iSpeed, i längden 180cm.</p><p></p><p>antar att de ligger i ungefär samma prisklass som chip monster.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 515165, member: 79407"] jag menar att ju bättre du är desto större (längre) val skulle jag rekomendera. det var inget påhopp om att chip monster är en skida för dåliga åkare. jag tyckte det var en mycket potent skida men som jag sade jämfört med t.ex. head wc speed eller liknande "world cup" modeller med en bit under gs-radie (för övrigt vi vet ju alla att det inte är de faktiska världskupplaggen,..) så är dessa bättre i just pisten. kontenta; gå på längden 177 cm. den kortare längden (171cm) kommer enbart att strypa din förmåga. de finns i längderna 165 / 171 / 177 / 183. jag skulle personligen inte tveka att gå på 183cm modellen iom större radie och en mer fartstabil skida. om du ska gå på den längden vet jag inte. det beror på hur fort du vill åka. ska du åka det minsta offpist med dem så kan jag inte längre rekomendera ispeeden, men jag länkar den ändå nedan; ta en titt på [URL]http://www.head.com/ski/ski.php?region=eu&tag=racing&id=1456[/URL] Head worldcup iSpeed, i längden 180cm. antar att de ligger i ungefär samma prisklass som chip monster. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlängdspanik Head Chip Monster
Tillbaka
Topp