Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlärare - dra av skidutrustning på bolaget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonasqvitslund" data-source="post: 1069871" data-attributes="member: 135421"><p>Jag är inte så insatt i termer eller företagsverksamhet och hur det fungerar där eftersom jag aldrig haft egen firma eller motsvarande. Men för mig har det fungerat att dra av beloppen på den utrustningen jag använt i tjänst utan att Skatteverket slagit mig på fingrarna. Du står ju alltid för minst 5000 per år själv, så det kanske inte blir så stora tillägg ändå. Kan tycka att det vore otroligt dumt om det inom denna bransch skulle kunna skilja sig från om du har egen firma till om du är anställd, prylarna är de samma. Sen kan Skatteverket alltid hävda att arbetsgivaren ställer utrustning till förfogande men det har jag aldrig hört att de klagat på om man köpt egen. </p><p></p><p>Detsamma gäller ju det ärende som gick till högsta instans gällande liftkort för anställda, om det skulle förmånbeskattas eller inte, men där förlorade Skatteverket målet med motiveringen att liftkortet behövdes för att arbetet skulle kunna genomföras, helt rimligt i mina ögon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonasqvitslund, post: 1069871, member: 135421"] Jag är inte så insatt i termer eller företagsverksamhet och hur det fungerar där eftersom jag aldrig haft egen firma eller motsvarande. Men för mig har det fungerat att dra av beloppen på den utrustningen jag använt i tjänst utan att Skatteverket slagit mig på fingrarna. Du står ju alltid för minst 5000 per år själv, så det kanske inte blir så stora tillägg ändå. Kan tycka att det vore otroligt dumt om det inom denna bransch skulle kunna skilja sig från om du har egen firma till om du är anställd, prylarna är de samma. Sen kan Skatteverket alltid hävda att arbetsgivaren ställer utrustning till förfogande men det har jag aldrig hört att de klagat på om man köpt egen. Detsamma gäller ju det ärende som gick till högsta instans gällande liftkort för anställda, om det skulle förmånbeskattas eller inte, men där förlorade Skatteverket målet med motiveringen att liftkortet behövdes för att arbetet skulle kunna genomföras, helt rimligt i mina ögon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlärare - dra av skidutrustning på bolaget?
Tillbaka
Topp