Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlärare - dra av skidutrustning på bolaget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 1069896" data-attributes="member: 10760"><p>Kör du bolag så kan du köpa in den utrustningen som behövs, du bestämmer sen om du vill boka det som investeringar eller förbrukningsmaterial, då behöver du en inkomst på andra sidan för att att det ska finnas medel i bolagen, inga konstigheter.</p><p></p><p>Som privatperson så kan du naturligtvis yrka avdrag för allt, när sen Skatteverket hör av sig för en granskning så kommer du inte få igenom allt. </p><p>Om du kan nyttja utrustningen privat så ska du reducera med 30%.</p><p>Och sen kan du välja hur du vill göra med avdraget, dra hela på ett år eller sprida det på flera.</p><p>Jag drar av för inköp av utrustning vart annat år och för de delar där jag har uppdrag, inom Främjandet etc drar jag av för resor till och från arbetet, eftersom platserna är bestämda i förtid och att de inte genererar lön utan bara ett arvode som är betydligt lägre än mitt vanliga jobb.</p><p></p><p></p><p><a href="http://www.skatteverket.se/rattsinformation/meddelanden/2008/meddelanden2008/skvm200822.5.69ef368911e1304a62580003511.html#1" target="_blank">http://www.skatteverket.se/rattsinformation/meddelanden/2008/meddelanden2008/skvm200822.5.69ef368911e1304a62580003511.html#1</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 1069896, member: 10760"] Kör du bolag så kan du köpa in den utrustningen som behövs, du bestämmer sen om du vill boka det som investeringar eller förbrukningsmaterial, då behöver du en inkomst på andra sidan för att att det ska finnas medel i bolagen, inga konstigheter. Som privatperson så kan du naturligtvis yrka avdrag för allt, när sen Skatteverket hör av sig för en granskning så kommer du inte få igenom allt. Om du kan nyttja utrustningen privat så ska du reducera med 30%. Och sen kan du välja hur du vill göra med avdraget, dra hela på ett år eller sprida det på flera. Jag drar av för inköp av utrustning vart annat år och för de delar där jag har uppdrag, inom Främjandet etc drar jag av för resor till och från arbetet, eftersom platserna är bestämda i förtid och att de inte genererar lön utan bara ett arvode som är betydligt lägre än mitt vanliga jobb. [URL]http://www.skatteverket.se/rattsinformation/meddelanden/2008/meddelanden2008/skvm200822.5.69ef368911e1304a62580003511.html#1[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlärare - dra av skidutrustning på bolaget?
Tillbaka
Topp