Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlärare - dra av skidutrustning på bolaget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pickpack" data-source="post: 1069919" data-attributes="member: 121701"><p>Jag gissar att de 22000 du syftar på är 1/2 prisbasbelopp = 22250 för 2015, se info på <a href="https://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/svarpavanligafragor/beloppprocentsatser/privatbeloppfaq/hurstortarprisbasbeloppetochinkomstbasbeloppet.5.10010ec103545f243e800031.html" target="_blank">Skatteverket.</a></p><p></p><p>Inköp under 1/2 prisbasbelopp behöver inte bokföras som inventarier utan anses vara förbrukningsvara - man behöver därför inte ha kvar dem i sin bokföring och räkna ner deras värde, så som man måste för inventarier. Så normalt är det enklast att göra sådana inköp om man kan.</p><p></p><p>Däremot ska man komma ihåg att det gäller liksom ett helt "set" av arbetsredskap. Nu har jag gjort detta i en annan branch, men som det funkade så var det så att om jag gjorde inköp för att utrusta en arbetsplats så att säga, så räknas alla inköpen för den arbetsplatsen ihop, oavsett om de ligger på olika kvitton. En arbetsplats ~= den utrustning du behöver för att utföra ditt arbete. Så i detta fall, antagligen skidor+pjäxor+etc etc. Så inte bara 1st pryl nödvändigtvis!</p><p></p><p>Senare kan man ju uppdatera delar sin arbetsplats med jämna mellanrum =)</p><p>Helst kanske inte inom samma bokföringsår dock.</p><p></p><p>.pp</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pickpack, post: 1069919, member: 121701"] Jag gissar att de 22000 du syftar på är 1/2 prisbasbelopp = 22250 för 2015, se info på [url=https://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/svarpavanligafragor/beloppprocentsatser/privatbeloppfaq/hurstortarprisbasbeloppetochinkomstbasbeloppet.5.10010ec103545f243e800031.html]Skatteverket.[/url] Inköp under 1/2 prisbasbelopp behöver inte bokföras som inventarier utan anses vara förbrukningsvara - man behöver därför inte ha kvar dem i sin bokföring och räkna ner deras värde, så som man måste för inventarier. Så normalt är det enklast att göra sådana inköp om man kan. Däremot ska man komma ihåg att det gäller liksom ett helt "set" av arbetsredskap. Nu har jag gjort detta i en annan branch, men som det funkade så var det så att om jag gjorde inköp för att utrusta en arbetsplats så att säga, så räknas alla inköpen för den arbetsplatsen ihop, oavsett om de ligger på olika kvitton. En arbetsplats ~= den utrustning du behöver för att utföra ditt arbete. Så i detta fall, antagligen skidor+pjäxor+etc etc. Så inte bara 1st pryl nödvändigtvis! Senare kan man ju uppdatera delar sin arbetsplats med jämna mellanrum =) Helst kanske inte inom samma bokföringsår dock. .pp [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidlärare - dra av skidutrustning på bolaget?
Tillbaka
Topp