Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidlärare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 62906" data-source="post: 609369"><p>Tjena. </p><p>Gör min fjärde säsong som skidlärare och dina frågor skiljer sig nog väldigt mycket från anläggning till anläggning. Skistar har ju ett tänk om hur stor lönen ska vara och vilka förmåner skidlärarna på anläggningen ska få. </p><p>Lönen beror ju på vilken utbildning du har också, det finns ju ganska många olika utbildningar att gå. SLAO har ju fyra stycken \"skid\" steg och sedan examen medans frilufts har tre om jag inte misstar mig. Sedan är det också väldig skillnad på vart man arbetar och speciellt vilket land man arbetar i. </p><p></p><p></p><p>Arbetstider är ju självklart boroende på liftens öppettider. Där jag är nu har liften öppen 9-16 och då arbetar med den tiden, sedan finns det andra saker man kan göra på sidan om, om det skulle vara så att man vill ha lite flera timmar. </p><p></p><p>Hur lång säsongen är beror ju också väldigt mycket på vilken anläggning man arbetar på, själv har vi öppet från början av december till ungefär 5:e maj.</p><p></p><p>På skidskolan där jag arbetar är det en väldig skillnad på åldrarna och vi har allt från 19-40 faktiskt, så det är nog inget man kan säga. Men kanske har en snittålder på 23 år skulle jag tro. </p><p></p><p>Kan komma på en massa fördelar för att jobba som skidlärare, att man åker skidor i princip varje dag och får betalt för det är ju en som kanske väger ganska tungt. Sedan att man får jobba med människor och vara ute i naturen är något jag värderar högt. Någon nackdel kanske är att det är ganska dyrt att utbilda sig och man blir ju absolut inte någon miljonär inom yrket (inget är omöjligt) men alla fördelar väger så mycket tyngre än de få nackdelar jag faktiskt kan komma på i yrket. Hoppas det var lite till hjälp, maila bara om du har några fler frågor!</p><p>Peace out!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 62906, post: 609369"] Tjena. Gör min fjärde säsong som skidlärare och dina frågor skiljer sig nog väldigt mycket från anläggning till anläggning. Skistar har ju ett tänk om hur stor lönen ska vara och vilka förmåner skidlärarna på anläggningen ska få. Lönen beror ju på vilken utbildning du har också, det finns ju ganska många olika utbildningar att gå. SLAO har ju fyra stycken \"skid\" steg och sedan examen medans frilufts har tre om jag inte misstar mig. Sedan är det också väldig skillnad på vart man arbetar och speciellt vilket land man arbetar i. Arbetstider är ju självklart boroende på liftens öppettider. Där jag är nu har liften öppen 9-16 och då arbetar med den tiden, sedan finns det andra saker man kan göra på sidan om, om det skulle vara så att man vill ha lite flera timmar. Hur lång säsongen är beror ju också väldigt mycket på vilken anläggning man arbetar på, själv har vi öppet från början av december till ungefär 5:e maj. På skidskolan där jag arbetar är det en väldig skillnad på åldrarna och vi har allt från 19-40 faktiskt, så det är nog inget man kan säga. Men kanske har en snittålder på 23 år skulle jag tro. Kan komma på en massa fördelar för att jobba som skidlärare, att man åker skidor i princip varje dag och får betalt för det är ju en som kanske väger ganska tungt. Sedan att man får jobba med människor och vara ute i naturen är något jag värderar högt. Någon nackdel kanske är att det är ganska dyrt att utbilda sig och man blir ju absolut inte någon miljonär inom yrket (inget är omöjligt) men alla fördelar väger så mycket tyngre än de få nackdelar jag faktiskt kan komma på i yrket. Hoppas det var lite till hjälp, maila bara om du har några fler frågor! Peace out! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidlärare
Tillbaka
Topp