Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidlärare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="christian_L" data-source="post: 944087" data-attributes="member: 65003"><p>Nej det behöver man inte, jag jobbade som skidlärare tre år efter att jag stått på skidor för första gången. Iofs lärde jag mig åka riktigt bra för skidåkning är det roligaste jag vet så allt handlar ju om intresset. En bra skidlärare är inte bara någon som kan åka bra utan även någon som är bra på att lära ut, det är två olika saker som många skidlärare inte förstår går hand i hand. Jag personligen skulle säga att pedagogiken är viktigare än hur bra man är på att åka kortsväng t.ex.</p><p></p><p>De flesta skidanläggningar idag kräver att man har en skidlärarutbildning, har du råd att lägga ut cash så är det bara att hoppa på en SLAO utbildning som går bl.a i Vemdalen innan säsongstart. Varje steg kostar runt 5000 kronor. Jag gick SLAO steg 1 & 2 i samma veva (2 veckor sammanlagt) och fick jobb dagen efter jag sökt. Men det räcker oftast bara med steg 1 så har du garanterat jobb. </p><p></p><p>Men kör på, det är ett sjukt roligt jobb (oftast) och du kommer utvecklas som människa och du har en sjukt bra merit i ditt CV. Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="christian_L, post: 944087, member: 65003"] Nej det behöver man inte, jag jobbade som skidlärare tre år efter att jag stått på skidor för första gången. Iofs lärde jag mig åka riktigt bra för skidåkning är det roligaste jag vet så allt handlar ju om intresset. En bra skidlärare är inte bara någon som kan åka bra utan även någon som är bra på att lära ut, det är två olika saker som många skidlärare inte förstår går hand i hand. Jag personligen skulle säga att pedagogiken är viktigare än hur bra man är på att åka kortsväng t.ex. De flesta skidanläggningar idag kräver att man har en skidlärarutbildning, har du råd att lägga ut cash så är det bara att hoppa på en SLAO utbildning som går bl.a i Vemdalen innan säsongstart. Varje steg kostar runt 5000 kronor. Jag gick SLAO steg 1 & 2 i samma veva (2 veckor sammanlagt) och fick jobb dagen efter jag sökt. Men det räcker oftast bara med steg 1 så har du garanterat jobb. Men kör på, det är ett sjukt roligt jobb (oftast) och du kommer utvecklas som människa och du har en sjukt bra merit i ditt CV. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidlärare
Tillbaka
Topp