Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidlärargymnasiet och andra tankar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sepp" data-source="post: 1048890" data-attributes="member: 114656"><p>Jag går i tvåan nu i Malung och har bland dom roligaste erfarenheterna jag någonsin har gjort, klart man blir lite snökåt just nu innan snön kommer, men det finns ju en del andra saker att göra också.</p><p>Du går här i Malung i tre år och då får du ett steg per år och det blir då tre steg du kommer ha när du går ut här, men det finns ju fyra steg och även examen. Då kan du till exemple som</p><p> [USER=138647]@Cbez[/USER] sade att gå Åre, SCoTT eller bara ta sista steg hos SLAO och det här med examen har jag faktiskt inte 100 koll på men det går ju alltid att ta reda på. Så nej du är inte en helt färdig utbildad skidlärare, du har steg fyra och examen kvar om du vill det, men du har en väldigt bra utbildning efter dessa åren. </p><p>Plus att du kan göra massa andra utbildningar utomlands men dom har jag verkligen 0 koll på. Du kommer ha väldigt enkelt att få jobb när du har gått klart här, i alla fall inom skidlärare så blir det lätt.</p><p></p><p>Svenska 2 ingår i programmet, osäker om Svenska 3 gör det för vi har gjort om lite nu så det kanske ingår för oss nästa år, jag det jag vet är att dom som går trean nu läser svenska 3 men jag vet inte om dom har valt till det eller om det bara var där.. Du kan ju även välja till matte 2 och 3 om du vill det. Engelska är ett val också du kan välja till i trean och då väljer du till Engelska 7 om du nu känner för det. Om du vill så kan du ju också välja till ett språk också, det har jag gjort (BARA JAG OCH EN TILL I KLASSEN SOM HAR GJORT DET.)</p><p></p><p>Jag rekommenderar att dom som vill söker. Det är sjukt kul, man får ungefär 100 skiddagar om året beror hur mycket man vill åka, jag hade 120+ förra året men jag åkte varje möjlig dag också.</p><p></p><p>Hör av er om ni har några frågor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sepp, post: 1048890, member: 114656"] Jag går i tvåan nu i Malung och har bland dom roligaste erfarenheterna jag någonsin har gjort, klart man blir lite snökåt just nu innan snön kommer, men det finns ju en del andra saker att göra också. Du går här i Malung i tre år och då får du ett steg per år och det blir då tre steg du kommer ha när du går ut här, men det finns ju fyra steg och även examen. Då kan du till exemple som [USER=138647]@Cbez[/USER] sade att gå Åre, SCoTT eller bara ta sista steg hos SLAO och det här med examen har jag faktiskt inte 100 koll på men det går ju alltid att ta reda på. Så nej du är inte en helt färdig utbildad skidlärare, du har steg fyra och examen kvar om du vill det, men du har en väldigt bra utbildning efter dessa åren. Plus att du kan göra massa andra utbildningar utomlands men dom har jag verkligen 0 koll på. Du kommer ha väldigt enkelt att få jobb när du har gått klart här, i alla fall inom skidlärare så blir det lätt. Svenska 2 ingår i programmet, osäker om Svenska 3 gör det för vi har gjort om lite nu så det kanske ingår för oss nästa år, jag det jag vet är att dom som går trean nu läser svenska 3 men jag vet inte om dom har valt till det eller om det bara var där.. Du kan ju även välja till matte 2 och 3 om du vill det. Engelska är ett val också du kan välja till i trean och då väljer du till Engelska 7 om du nu känner för det. Om du vill så kan du ju också välja till ett språk också, det har jag gjort (BARA JAG OCH EN TILL I KLASSEN SOM HAR GJORT DET.) Jag rekommenderar att dom som vill söker. Det är sjukt kul, man får ungefär 100 skiddagar om året beror hur mycket man vill åka, jag hade 120+ förra året men jag åkte varje möjlig dag också. Hör av er om ni har några frågor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidlärargymnasiet och andra tankar
Tillbaka
Topp