Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidlärarutbildning i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="beng122" data-source="post: 1091703" data-attributes="member: 144643"><p>Jag har fått jobb i både Kanada, Australien och Österrike med min SLAO steg 2. Sen så kan man fråga sig vart man själv tror/har hört att utbildningen håller högst klass och välja utifrån det, eller om man vet att man kommer jobba fler år i ett land för då kan det vara mest praktiskt/löneförmånligt att göra utbildningen där. I Kanada blev min SLAO steg 2 direktöversatt till deras level 2, samma i Australien, men i Österrike däremot så accepteras den inte lika fint och jag har blivit betald mycket mindre mot vad jag blir idag när jag gått över till deras system. Jag personligen tycker också att Österrikes utbildning håller väldigt hög nivå, medan man i Sverige snackar för mycket pedagogik och för lite skidteknik (???). Hehe rätta mig om jag har fel då jag inte har gått de högre stegen i Sverige! Angående snowminds så är det ju inte dom som levererar själva utbildningen utan de är bara mellanhänder som tar en "liten" mellanavgift och i gengäld brukar man få några extra veckors förberedelse för kursen (alltså för de personer som inte tror att de skulle klara utbildningen utan förträning) och jobbgaranti.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="beng122, post: 1091703, member: 144643"] Jag har fått jobb i både Kanada, Australien och Österrike med min SLAO steg 2. Sen så kan man fråga sig vart man själv tror/har hört att utbildningen håller högst klass och välja utifrån det, eller om man vet att man kommer jobba fler år i ett land för då kan det vara mest praktiskt/löneförmånligt att göra utbildningen där. I Kanada blev min SLAO steg 2 direktöversatt till deras level 2, samma i Australien, men i Österrike däremot så accepteras den inte lika fint och jag har blivit betald mycket mindre mot vad jag blir idag när jag gått över till deras system. Jag personligen tycker också att Österrikes utbildning håller väldigt hög nivå, medan man i Sverige snackar för mycket pedagogik och för lite skidteknik (???). Hehe rätta mig om jag har fel då jag inte har gått de högre stegen i Sverige! Angående snowminds så är det ju inte dom som levererar själva utbildningen utan de är bara mellanhänder som tar en "liten" mellanavgift och i gengäld brukar man få några extra veckors förberedelse för kursen (alltså för de personer som inte tror att de skulle klara utbildningen utan förträning) och jobbgaranti. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidlärarutbildning i Kanada
Tillbaka
Topp