Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidnyheter inför 08/09
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 405367" data-attributes="member: 40931"><p>Hmm ja. Tex mantra (96) och nordica enforcer (99) är väl i högsta grad allmouintain och har varit det ett tag.</p><p></p><p>Grym tråd.. Skulle vara kul att få se bilder på de där nordicaskidorna.</p><p></p><p>Angående rockerns vara och inte vara... Kan det vara så att det gynnar en medelgod till avancerad åkare mer än en riktigt duktig, eftersom denne då får hjälp med svängarna gratis, medans en riktigt duktig åkare klarar av att åka på en lite mer svårsvängd skida, och har hellre lite bättre trygghet när man kommer upp i fart?</p><p></p><p>När man utvecklar en skida sådär med teamet, låter man alldrig någon lite mer normalbegåvad skidåkare pröva skidorna, eller är det bara åkare som tävlar i friåkning som får säga sitt? Kan tänka mig att resultatet då vinklas mot att skidan är mer stabil.</p><p></p><p>En avancerad svensson skulle kanske ha större glädje av en skida som svänger automatiskt och helt utan krav på teknik..</p><p></p><p>Obs, säger inte att eran nordica på något sätt är dålig. Åker själv på en helt platt skida. Själv har jag aldrig ens provåkt en skida med rocker. Bara lattjar lite med tanken här.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 405367, member: 40931"] Hmm ja. Tex mantra (96) och nordica enforcer (99) är väl i högsta grad allmouintain och har varit det ett tag. Grym tråd.. Skulle vara kul att få se bilder på de där nordicaskidorna. Angående rockerns vara och inte vara... Kan det vara så att det gynnar en medelgod till avancerad åkare mer än en riktigt duktig, eftersom denne då får hjälp med svängarna gratis, medans en riktigt duktig åkare klarar av att åka på en lite mer svårsvängd skida, och har hellre lite bättre trygghet när man kommer upp i fart? När man utvecklar en skida sådär med teamet, låter man alldrig någon lite mer normalbegåvad skidåkare pröva skidorna, eller är det bara åkare som tävlar i friåkning som får säga sitt? Kan tänka mig att resultatet då vinklas mot att skidan är mer stabil. En avancerad svensson skulle kanske ha större glädje av en skida som svänger automatiskt och helt utan krav på teknik.. Obs, säger inte att eran nordica på något sätt är dålig. Åker själv på en helt platt skida. Själv har jag aldrig ens provåkt en skida med rocker. Bara lattjar lite med tanken här. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidnyheter inför 08/09
Tillbaka
Topp