Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor 95-100 mm waist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PerG_681" data-source="post: 590314" data-attributes="member: 75168"><p>Har akt med S5 (Scratch Brigade)i tva sasaonger och anvant dem sa som du beskriver, en allroundskida med huvudsaklig inriktning pa offpist. Funkar hur bra som helst till det mesta, forutom blais saklart. Dock blev jag forvanad sjalv (som nagon namnde tidigare i traden) att de faktiskt funkar ok nar det blir hart (inte ren is!) men det kraver att man uppratthaller kanterna litegrann. Ar aven valdigt latta och smidiga och funkar apbra i skogsterrang. Kan rekommendera dem varmt! </p><p>Har akt allt fran isig Are-pist till bottenlost i Chamonix och jag har varit toknojd! Satsar sjalv pa lite storre skidor i ar men ar 10 cm och 10 kg storre an dig.</p><p></p><p>Avseende S6:an sa ar det helt klart att de ar battre i lossno men a andra sidan AR DET skillnad nar det kommer till pisten. Har akt ett fatal ak med dessa bara. Jag skulle inte rekommendera dem om du framforallt skall aka i Svenska forhallanden och vill ha EN allroundskida (da finns det battre, typ S5) men ska du, som du sager, kombinera med en annan pistskida funkar det bra. S3 BC ar sa langt jag har forstatt det en lillebror till S7 med vissa skillnader(?).</p><p></p><p>Slutsats: Vill du ha en allroundskida och slippa chansa mellan skidor skall du valja S5. Kommer funka utmarkt aven i bottenlost med tanke pa din storlek om du valjer 185 cm. Vill du ha mer offpistinriktade och kombinera med dina pistlagg sa kor for s6. Bada tva kommer gora dig nojd!</p><p></p><p>/Per</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PerG_681, post: 590314, member: 75168"] Har akt med S5 (Scratch Brigade)i tva sasaonger och anvant dem sa som du beskriver, en allroundskida med huvudsaklig inriktning pa offpist. Funkar hur bra som helst till det mesta, forutom blais saklart. Dock blev jag forvanad sjalv (som nagon namnde tidigare i traden) att de faktiskt funkar ok nar det blir hart (inte ren is!) men det kraver att man uppratthaller kanterna litegrann. Ar aven valdigt latta och smidiga och funkar apbra i skogsterrang. Kan rekommendera dem varmt! Har akt allt fran isig Are-pist till bottenlost i Chamonix och jag har varit toknojd! Satsar sjalv pa lite storre skidor i ar men ar 10 cm och 10 kg storre an dig. Avseende S6:an sa ar det helt klart att de ar battre i lossno men a andra sidan AR DET skillnad nar det kommer till pisten. Har akt ett fatal ak med dessa bara. Jag skulle inte rekommendera dem om du framforallt skall aka i Svenska forhallanden och vill ha EN allroundskida (da finns det battre, typ S5) men ska du, som du sager, kombinera med en annan pistskida funkar det bra. S3 BC ar sa langt jag har forstatt det en lillebror till S7 med vissa skillnader(?). Slutsats: Vill du ha en allroundskida och slippa chansa mellan skidor skall du valja S5. Kommer funka utmarkt aven i bottenlost med tanke pa din storlek om du valjer 185 cm. Vill du ha mer offpistinriktade och kombinera med dina pistlagg sa kor for s6. Bada tva kommer gora dig nojd! /Per [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor 95-100 mm waist
Tillbaka
Topp