Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor 95-100 mm waist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mattman" data-source="post: 593087" data-attributes="member: 53108"><p>Bra åsikter och argument! Blir ingen S5, efter att tittat ännu mer och insett att skidan är i stort sett direkt hämtad från 06, samt kollat utländska tester av Shogun kände jag att den är ju ett självklart val mellan de två! Då får jag ju en skida som är anpassad för puder/allmountain och som är modern med lite rocker på köpet. </p><p></p><p>DOCK så har jag ju nu förirrat mig så långt mot "The dark side" att ett kliv på 4mm upp till Gotama känns ganska litet. Det har ju inte kunnat undgå mig att det är den mest populära skidan sen Vita blixtens storhetstid. Så nu lutar det åt Shogun men tillika så är den ju ganska obeprövad då den är så sprillans ny, frågan är om man borde ta en Gotama istället då ingen verkar ogilla denna skida, snarare hämningslöst älska den? Vad tror ni? På Conrad får man ju en 08/09 Gotama för en spottstyver och den känns nästan mer rätt för mig än ett par fullrocker 09/10 dyrare Gotama som enligt nått skidtest förlorat i allround-egenskaper.. Såå eftersom jag fick lite uppskov på beställningen någon dag, på grund av logistik-skäl som jag inte ska gå in på mer i detalj, så återstår frågan: SHogun eller Gotama?!</p><p></p><p>En sak att inte glömma är att skidan tyvärr riskerar att inte bli åkta i alltför mycket puder då jag inte bor i Alperna utan i stort sett endast åker i Sverige(Riskgränsen först och främst). Sen kommer ju också frågan om Gotamans vikt in, att den är tung som ett hus verkar ingen förneka, väldigt svårt att hitta siffror är det dock! Salomon ska ju väga 4200 g paret, men det lustiga är att siffror jag hittat om Gotaman ligger omkring 4400-4600 g paret och det är ju inte en gigantisk skillnad i så fall! Stämmer det?</p><p></p><p>Alltså till frågan: Shogun eller Gotama?!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mattman, post: 593087, member: 53108"] Bra åsikter och argument! Blir ingen S5, efter att tittat ännu mer och insett att skidan är i stort sett direkt hämtad från 06, samt kollat utländska tester av Shogun kände jag att den är ju ett självklart val mellan de två! Då får jag ju en skida som är anpassad för puder/allmountain och som är modern med lite rocker på köpet. DOCK så har jag ju nu förirrat mig så långt mot "The dark side" att ett kliv på 4mm upp till Gotama känns ganska litet. Det har ju inte kunnat undgå mig att det är den mest populära skidan sen Vita blixtens storhetstid. Så nu lutar det åt Shogun men tillika så är den ju ganska obeprövad då den är så sprillans ny, frågan är om man borde ta en Gotama istället då ingen verkar ogilla denna skida, snarare hämningslöst älska den? Vad tror ni? På Conrad får man ju en 08/09 Gotama för en spottstyver och den känns nästan mer rätt för mig än ett par fullrocker 09/10 dyrare Gotama som enligt nått skidtest förlorat i allround-egenskaper.. Såå eftersom jag fick lite uppskov på beställningen någon dag, på grund av logistik-skäl som jag inte ska gå in på mer i detalj, så återstår frågan: SHogun eller Gotama?! En sak att inte glömma är att skidan tyvärr riskerar att inte bli åkta i alltför mycket puder då jag inte bor i Alperna utan i stort sett endast åker i Sverige(Riskgränsen först och främst). Sen kommer ju också frågan om Gotamans vikt in, att den är tung som ett hus verkar ingen förneka, väldigt svårt att hitta siffror är det dock! Salomon ska ju väga 4200 g paret, men det lustiga är att siffror jag hittat om Gotaman ligger omkring 4400-4600 g paret och det är ju inte en gigantisk skillnad i så fall! Stämmer det? Alltså till frågan: Shogun eller Gotama?! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor 95-100 mm waist
Tillbaka
Topp