Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor åt skidskoleåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1331338" data-attributes="member: 161297"><p>Här skulle man ju vilja ha input ifrån någon som är skidlärare och som har jobbat med barn några säsonger. För att locka fram någon bättre vetande så slänger jag ur mig några killgissningar så tråden håller sig flytande.</p><p></p><p>Jag killgissar att det är rimligt med åtminstone två par. Ett par för honom att åka på själv och ha för lektioner där ungarna kan åka självständigt, men behöver jobba på tekniken. Och sedan ett par för undervisningsbacken. Där killgissar jag vidare:</p><p></p><p><strong>Begagnade</strong> - Ungarna åker tvärs över dem så de kommer att åldras fort.</p><p><strong>Korta</strong> - För att inte vara i vägen när han ska agera lyftkran, stödhjul, trösta m.m.</p><p><strong>Twintip</strong> - För att kunna åka bakåt likaväl som framåt.</p><p><strong>Rocker</strong> - Mer nytta av terränggående än snygga skär.</p><p><strong>Lite bredd</strong> - De ska ändå inte upp på kant regelbundet så bättre att ha bärighet och flyt i uppkört. Kanske upp mot 100 mm.</p><p><strong>Slöa kanter</strong> - För att inte riskera att skada föräldrarnas små ömtåliga ögonstenar. Blir ändå ingen undervisning om föret är vertikal hockeyrink.</p><p></p><p>Kan vi locka fram någon skidlärare som totalsågar mina killgissningar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1331338, member: 161297"] Här skulle man ju vilja ha input ifrån någon som är skidlärare och som har jobbat med barn några säsonger. För att locka fram någon bättre vetande så slänger jag ur mig några killgissningar så tråden håller sig flytande. Jag killgissar att det är rimligt med åtminstone två par. Ett par för honom att åka på själv och ha för lektioner där ungarna kan åka självständigt, men behöver jobba på tekniken. Och sedan ett par för undervisningsbacken. Där killgissar jag vidare: [B]Begagnade[/B] - Ungarna åker tvärs över dem så de kommer att åldras fort. [B]Korta[/B] - För att inte vara i vägen när han ska agera lyftkran, stödhjul, trösta m.m. [B]Twintip[/B] - För att kunna åka bakåt likaväl som framåt. [B]Rocker[/B] - Mer nytta av terränggående än snygga skär. [B]Lite bredd[/B] - De ska ändå inte upp på kant regelbundet så bättre att ha bärighet och flyt i uppkört. Kanske upp mot 100 mm. [B]Slöa kanter[/B] - För att inte riskera att skada föräldrarnas små ömtåliga ögonstenar. Blir ändå ingen undervisning om föret är vertikal hockeyrink. Kan vi locka fram någon skidlärare som totalsågar mina killgissningar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor åt skidskoleåkare
Tillbaka
Topp