Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidor eller snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jocke_p" data-source="post: 522428" data-attributes="member: 91876"><p>Ska sadla om till skidor efter 15år på bräda.</p><p></p><p>Min själ finns i brädan, Lössnö med bräda är gudomligt, det är kul med bräda för att det så många som inte kan åka bräda på riktigt. </p><p>Alla bara hasar omkring på taskiga railade kanter. Åker fult och sätter nåt flaxigt hopp som ser ok ut och landar och hasar vidare.</p><p>Dock är det jobbigare att åka bräda då det är uppkört och låren har haft mjölksyra i flera timmar. Och transportsträckorna suger. Bygelliften klämmer. Bootsen är bekväma.</p><p></p><p>Skidor ser tråkigare ut, men man orkar åka fort hela dan. Dock är det fler som kan åka skidor på riktigt. Och man riskerar att se ut som en novis.</p><p>Pjäxor suger, går knappt gå på skitan med dem på. Jobbigt med stavarna i liften. Dock kul med stavar på transportsträckor. </p><p></p><p>Nu ska jag åka skidor i 15år, så får vi se vad man kan byta till efter det. Nåt nytt påfund kanske?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jocke_p, post: 522428, member: 91876"] Ska sadla om till skidor efter 15år på bräda. Min själ finns i brädan, Lössnö med bräda är gudomligt, det är kul med bräda för att det så många som inte kan åka bräda på riktigt. Alla bara hasar omkring på taskiga railade kanter. Åker fult och sätter nåt flaxigt hopp som ser ok ut och landar och hasar vidare. Dock är det jobbigare att åka bräda då det är uppkört och låren har haft mjölksyra i flera timmar. Och transportsträckorna suger. Bygelliften klämmer. Bootsen är bekväma. Skidor ser tråkigare ut, men man orkar åka fort hela dan. Dock är det fler som kan åka skidor på riktigt. Och man riskerar att se ut som en novis. Pjäxor suger, går knappt gå på skitan med dem på. Jobbigt med stavarna i liften. Dock kul med stavar på transportsträckor. Nu ska jag åka skidor i 15år, så får vi se vad man kan byta till efter det. Nåt nytt påfund kanske? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidor eller snowboard?
Tillbaka
Topp