Skidor - Extrem Patriot 191 cm

Cityangels

Medlem
Var uppe i Åre veckan efter påsk och testade nästa års skidor från Extrem. Provade två par olika skidor men blev helt förälskad i ett par skidor som kommer att heta Patriot. Jag körde på ett par som var 191 cm långa. Priset kommer att ligga på 7500:-.

Jag har kört ganska mycket skidor de senaste åren och dessa var riktigt grymma. Fungerade perfekt i pisten och i offpisten var det helt underbara. De var svarta och gröna till färgen. Såg att det fanns några som var 185 cm också. Då var färgen vita/beiga och gröna. De var rejält feta men ändå riktigt smidiga. Är det någon som har någon mera information om skidorna. Blir ett riktigt bra komplement till mina slalom carving skidor på 163 cm :-)

Japp, grymma skidor som du säger. 191:an har måtten 140-92-126 sem ger en skön svängradie på 17 m. Har åkt på dom hela vintern och är mycket nöjd. Framförallt som en allround cruiser i både pist och offpist. Ordentligt vridstyva som ger grymt kantgrepp. Ganska mjuk och fet fram som ger bra flyt i lössnön. 185:an har andra mått (135-92-120, ca) som ger samma svängradie på 17 m.

Vill du ha en ren offpistskida som sopar banan ordentligt med allt så prova Extrem Big Chief (140-104-120) med splittail. Det finns inget bättre....

Kan bara hålla med mac-O. Patriot är en grymt roligt-alla-dagar-skida.
Har åkt på dom hela vintern också och det har varit alla typer av snö.
Men nypistat och med bra tryck på plösen så är den som roligast, eller kanske var det när det hade kommit 25cm nysnö, eller...............
Jag tror inte att dom andra var 185 utan dom är 181cm.

// Fredde

Det stämmer såklart - 181 cm är den längden på den kortare och måtten är 136-92-122 och inget annat. Sen är nog den vita aningens snyggare....?

Tillbaka
Topp