Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 881039" data-attributes="member: 59831"><p>Bent Chetler eller nya Salomon Rocker 2 (som iofs verkar likna bent ganska mkt).</p><p></p><p>Körde på Bent Chetler halva vintern nere i Italien. Hade först ett par Czar (111mm midja) men efter de dump man fick, fick jag nog, ville ha fetare och mer lekfulla skidor, och Bent chetler är så sjukt allround även fast de är 123 i midjan. Körde alltid på dom oavsett före, även fast jag hade tillgång till alla möjliga skidor i skiduthyrningen där jag jobbade. Och ärligt talat, Bent är så lättåka och förbannat roliga vart som helst. Pist, slask, puder, bakåt, framåt. </p><p></p><p>Jag har jävligt pinniga ben men kände aldrig av att dom var påfrestande för benen, skulle nog säga att Czaren är värre då dom väger mer och ger mer vridmoment . </p><p></p><p>Mitt tips är Bent Chetler eller Rocker 2. Tror inte du kommer känna så stor skillnad på de två.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 881039, member: 59831"] Bent Chetler eller nya Salomon Rocker 2 (som iofs verkar likna bent ganska mkt). Körde på Bent Chetler halva vintern nere i Italien. Hade först ett par Czar (111mm midja) men efter de dump man fick, fick jag nog, ville ha fetare och mer lekfulla skidor, och Bent chetler är så sjukt allround även fast de är 123 i midjan. Körde alltid på dom oavsett före, även fast jag hade tillgång till alla möjliga skidor i skiduthyrningen där jag jobbade. Och ärligt talat, Bent är så lättåka och förbannat roliga vart som helst. Pist, slask, puder, bakåt, framåt. Jag har jävligt pinniga ben men kände aldrig av att dom var påfrestande för benen, skulle nog säga att Czaren är värre då dom väger mer och ger mer vridmoment . Mitt tips är Bent Chetler eller Rocker 2. Tror inte du kommer känna så stor skillnad på de två. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för Alperna
Tillbaka
Topp