Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor för att åka med barnen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1147124" data-attributes="member: 158146"><p>Håller med Anders och det övriga gänget. Bra med svängiga skidor. Både för att kunna undervisa, samt att du själv kan ha kul när du får en timme över och åker i närbelägna backar.</p><p></p><p>Med normal ambitionsnivå på att lära kidsen åka lagg spelar skidorna mycket liten roll, men vill du få dem att bli riktigt duktiga åkare kan det vara värt att fundera på vad du har för utrustning och hur du åker? </p><p></p><p>För de kommer kopiera dig. Jag är 49 år, åkt ca 4500 skiddagar. Min stavisättning är fortfarande en kopia från min far. Med min äldre dotter åkte jag med lätta randopjuck, smala topptursskidor i barnbacken. Med minimal insats. Kraftbesparande. Hon är nu tävlingsåkare men har hela tiden att kämpa mot "bergsguide-stilen" hon tog efter mig som liten. </p><p></p><p>Om något år kan du med svängiga skidor, hellre FIS SL än RTM, kunna svänga och trycka på i riktigt upprundade svängar bakom barnen, som någon ovan förespråkade. Det är kul. </p><p></p><p>Så ska du köpa fler lagg, köp ett par FIS SL 165 begagande. Finns på "Alpin Racing köp och sälj" på FB. De pallar din storlek, är inte dyra ocm de är några år gamla, du kan utvecklas som åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1147124, member: 158146"] Håller med Anders och det övriga gänget. Bra med svängiga skidor. Både för att kunna undervisa, samt att du själv kan ha kul när du får en timme över och åker i närbelägna backar. Med normal ambitionsnivå på att lära kidsen åka lagg spelar skidorna mycket liten roll, men vill du få dem att bli riktigt duktiga åkare kan det vara värt att fundera på vad du har för utrustning och hur du åker? För de kommer kopiera dig. Jag är 49 år, åkt ca 4500 skiddagar. Min stavisättning är fortfarande en kopia från min far. Med min äldre dotter åkte jag med lätta randopjuck, smala topptursskidor i barnbacken. Med minimal insats. Kraftbesparande. Hon är nu tävlingsåkare men har hela tiden att kämpa mot "bergsguide-stilen" hon tog efter mig som liten. Om något år kan du med svängiga skidor, hellre FIS SL än RTM, kunna svänga och trycka på i riktigt upprundade svängar bakom barnen, som någon ovan förespråkade. Det är kul. Så ska du köpa fler lagg, köp ett par FIS SL 165 begagande. Finns på "Alpin Racing köp och sälj" på FB. De pallar din storlek, är inte dyra ocm de är några år gamla, du kan utvecklas som åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor för att åka med barnen
Tillbaka
Topp