Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för att åka med små barn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AKurten" data-source="post: 1210427" data-attributes="member: 175102"><p>Ungarna mina är nu 5 respektive 7. Bägge satte vi i pisten då de var strax under 3. Första året med dem inhandlade jag ett par Salomon NFX twintips (182, är själv 180/85) och har inte ångrat. Vi har skidat i norra Finland samt Sierra Nevada i Spanien och NFX:arna funkade bra även som pistskida med ungarna. I synnerhet som de 2 första åren mest gick ut på att åka baklänges framför dem. </p><p></p><p>Nu när de båda är duktiga för sin ålder, varierar jag själv normalt mellan Volant, Elan XTi84 och BC Atris beroende på förhållanden... I efterskott hade jag väl i ärlighetens namn klarat mig bra med "vilken skida som helst" eftersom hastigheterna med småbarn ju är anspråkslösa, men twintipparna använder jag nog tidvis ännu också bara för att de är så lekfulla - i synnerhet i mindre, lokala backar...</p><p></p><p>Kolla Alpinbutiken i Norrköping - de har bra utbud både på begagnat och nytt samt facila priser...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AKurten, post: 1210427, member: 175102"] Ungarna mina är nu 5 respektive 7. Bägge satte vi i pisten då de var strax under 3. Första året med dem inhandlade jag ett par Salomon NFX twintips (182, är själv 180/85) och har inte ångrat. Vi har skidat i norra Finland samt Sierra Nevada i Spanien och NFX:arna funkade bra även som pistskida med ungarna. I synnerhet som de 2 första åren mest gick ut på att åka baklänges framför dem. Nu när de båda är duktiga för sin ålder, varierar jag själv normalt mellan Volant, Elan XTi84 och BC Atris beroende på förhållanden... I efterskott hade jag väl i ärlighetens namn klarat mig bra med "vilken skida som helst" eftersom hastigheterna med småbarn ju är anspråkslösa, men twintipparna använder jag nog tidvis ännu också bara för att de är så lekfulla - i synnerhet i mindre, lokala backar... Kolla Alpinbutiken i Norrköping - de har bra utbud både på begagnat och nytt samt facila priser... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för att åka med små barn
Tillbaka
Topp