Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för en säsong i Anton, vilka tycker ni?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 229758" data-attributes="member: 40931"><p>När ska du åka ner? Åker du ner tidigt brukar de ha en uppsjö av förra säsongens skidor till mycket konkurrenskraftiga priser. Då kan du pröva alla intressanta skidor utan extra kostnad, så länge du köper det paret du bestämt dig för hos dom. Sport-conrad är bra om man vet exakt vad man vill ha. Det vet inte du, därför håller jag med easyD om att du ska köpa på plats. </p><p>Jag rekommenderar dig att utnyttja förmånen att prova skidor till fullo. Prova gärna många olika skidor, även skidor du kanske inte tycker verkar så bra vid första åsyn. Då kommer du, som någon påpekade, märka hurpass olika skidor är varandra och du kommer känna vilken sorts skida du tycker är skönast att åka på.</p><p></p><p>Edit:</p><p>Men jag tycker absolut att du rikta in dig på skidor med en midja på minst 95-100mm.</p><p>Hendryxlaggen är säkert skitbra, men jag skulle rekommenderas samma sak där. Prova innan du köper (gärna flera modeller), så du vet exakt vad du köper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 229758, member: 40931"] När ska du åka ner? Åker du ner tidigt brukar de ha en uppsjö av förra säsongens skidor till mycket konkurrenskraftiga priser. Då kan du pröva alla intressanta skidor utan extra kostnad, så länge du köper det paret du bestämt dig för hos dom. Sport-conrad är bra om man vet exakt vad man vill ha. Det vet inte du, därför håller jag med easyD om att du ska köpa på plats. Jag rekommenderar dig att utnyttja förmånen att prova skidor till fullo. Prova gärna många olika skidor, även skidor du kanske inte tycker verkar så bra vid första åsyn. Då kommer du, som någon påpekade, märka hurpass olika skidor är varandra och du kommer känna vilken sorts skida du tycker är skönast att åka på. Edit: Men jag tycker absolut att du rikta in dig på skidor med en midja på minst 95-100mm. Hendryxlaggen är säkert skitbra, men jag skulle rekommenderas samma sak där. Prova innan du köper (gärna flera modeller), så du vet exakt vad du köper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för en säsong i Anton, vilka tycker ni?
Tillbaka
Topp