Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor för mig som börjar bli gammal och åker mer och mer pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kaosankan" data-source="post: 1004350" data-attributes="member: 31638"><p>Nu har jag kollat runt lite mer och läst tester och där verkar det som att rossignol experience kanske skulle vara något eller möjligen atomic theory. Ett problem med tester är att det känns som att det är alltid manliga åkare som väger minst 15-20 kg mer än vad jag gör så det är ju inte säkert att jag får riktigt samma upplevelse. Någon som kan säga något om de skidorna? Och som kanske också kan komma med en kvalificerad gissning på hur de passar mig som väger mindre än 60 kg. Rossignol verkar väl lite bättre för mig kanske men den kostar också en tusenlapp mer. </p><p></p><p>Och om det finns någon insatt som kan påverka så kanske ni kan framföra önskemål om att ta med damer i testerna och också särredovisa hur de passar för lättare åkare. Har positiva erfarenheter av brädor som är för tjejer men jag har inte hittat några tjejskidor nu när jag sökt runt som verkar ha vad jag söker. Antingen för kort svängradie eller om det är längre svängradie så är skidorna mer inriktade på puder och jag kommer ju åka mest i pisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kaosankan, post: 1004350, member: 31638"] Nu har jag kollat runt lite mer och läst tester och där verkar det som att rossignol experience kanske skulle vara något eller möjligen atomic theory. Ett problem med tester är att det känns som att det är alltid manliga åkare som väger minst 15-20 kg mer än vad jag gör så det är ju inte säkert att jag får riktigt samma upplevelse. Någon som kan säga något om de skidorna? Och som kanske också kan komma med en kvalificerad gissning på hur de passar mig som väger mindre än 60 kg. Rossignol verkar väl lite bättre för mig kanske men den kostar också en tusenlapp mer. Och om det finns någon insatt som kan påverka så kanske ni kan framföra önskemål om att ta med damer i testerna och också särredovisa hur de passar för lättare åkare. Har positiva erfarenheter av brädor som är för tjejer men jag har inte hittat några tjejskidor nu när jag sökt runt som verkar ha vad jag söker. Antingen för kort svängradie eller om det är längre svängradie så är skidorna mer inriktade på puder och jag kommer ju åka mest i pisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor för mig som börjar bli gammal och åker mer och mer pist?
Tillbaka
Topp