Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor för "nybörjare" Suspect eller AR7?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 1036915" data-attributes="member: 53337"><p>suspect är sjukt hård i år, kör du på armada skidan kommer du få en mycket mjukare och lekfullare skida. Salomonskidan pallar dock lite mera belastning och fart. Kan kanske vara bra om man väger en del? du får avgöra vad du är ute efter när du bestämmer dig.</p><p></p><p>Jag tycker du ska titta på STH 14 istället för 12an. då har du lite mera marginal till maxvikt och så får du en mera rejäl bindning för pengarna.</p><p></p><p>Annars funkar ju både griffon och sth12, men väger man närmare hundra pannors kulle jag gå upp lite i din också för att sitta fast ordentligt när det går fort och blir tryck på grejerna!</p><p>/jesper</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 1036915, member: 53337"] suspect är sjukt hård i år, kör du på armada skidan kommer du få en mycket mjukare och lekfullare skida. Salomonskidan pallar dock lite mera belastning och fart. Kan kanske vara bra om man väger en del? du får avgöra vad du är ute efter när du bestämmer dig. Jag tycker du ska titta på STH 14 istället för 12an. då har du lite mera marginal till maxvikt och så får du en mera rejäl bindning för pengarna. Annars funkar ju både griffon och sth12, men väger man närmare hundra pannors kulle jag gå upp lite i din också för att sitta fast ordentligt när det går fort och blir tryck på grejerna! /jesper [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor för "nybörjare" Suspect eller AR7?
Tillbaka
Topp