Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor för "ombörjare", låg fart och seg vänstersida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vat69" data-source="post: 1143209" data-attributes="member: 166915"><p>Hej Freeride</p><p>Lite udda fråga....</p><p>Behöver lite tips på nybörjarskidor. (Pist 100%)</p><p>Åkte en del fram till för ca 5 år sedan. Fick då en stroke och tappade kontrollen på vänstersidan.</p><p>Har nu lyckats komma tillbaka skapligt och kan nu åka ok i blåa pister. Upplever att röda backar ofta går för fort för mig och får därför ofta stoppa farten och börja om.</p><p>Får nu inse mina begränsningar och hålla mig till främst blått men kanske också snälla röda pister.</p><p></p><p>Skidorna som jag kör på idag, (progressor 800, -175cm) upplevdes nästan lite mjuka i hög fart innan jag blev sjuk, nu känns dom långa, otympliga och ger mig för snabbt mjölksyra i benen.</p><p></p><p>Så vad ska jag köpa om jag vill cruisa/carva i blåa backar i låg fart med så lite kraftansträngning som möjligt?</p><p>Korta nybörjarskidor?</p><p>Jag är 187 cm, 94kg</p><p></p><p>Svårt att förklara min situation och vad jag söker, men behöver lite tips så jag kan testa mig fram.</p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vat69, post: 1143209, member: 166915"] Hej Freeride Lite udda fråga.... Behöver lite tips på nybörjarskidor. (Pist 100%) Åkte en del fram till för ca 5 år sedan. Fick då en stroke och tappade kontrollen på vänstersidan. Har nu lyckats komma tillbaka skapligt och kan nu åka ok i blåa pister. Upplever att röda backar ofta går för fort för mig och får därför ofta stoppa farten och börja om. Får nu inse mina begränsningar och hålla mig till främst blått men kanske också snälla röda pister. Skidorna som jag kör på idag, (progressor 800, -175cm) upplevdes nästan lite mjuka i hög fart innan jag blev sjuk, nu känns dom långa, otympliga och ger mig för snabbt mjölksyra i benen. Så vad ska jag köpa om jag vill cruisa/carva i blåa backar i låg fart med så lite kraftansträngning som möjligt? Korta nybörjarskidor? Jag är 187 cm, 94kg Svårt att förklara min situation och vad jag söker, men behöver lite tips så jag kan testa mig fram. Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor för "ombörjare", låg fart och seg vänstersida
Tillbaka
Topp