Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för säsongare!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="qwertq" data-source="post: 362835" data-attributes="member: 34560"><p>Håller med kalle188. Är du en van pisträv och brukar köra på mer pistinriktade skidor än twintips så köp inte en "allaround" twintip. Sämre prestanda i pist och sämre i parken.</p><p>Även om många twintips är hyffsade i pisten går det inte jämföra med ett par riktiga pistskidor.</p><p></p><p>Körde på ett par scratch fs WRS & ett par scratch bc förra säsongen. FSen skall ändå vara hyffsade i pisten men jag testade några dagar ett par riktiga pistkidor och måste säga att det var dom roligaste dagarna i pisten under hela säsongen. En helt annan upplevelse än att köra med FSarna.</p><p></p><p>Min nästa säsong blir tveklöst 3 par skidor, eller jag utökar snarare med ett par som jag kommer ha i pisten. skulle jag köpt 3 par nya skidor skulle jag nog kört på:</p><p></p><p>puder: Scratch BC el liknande, tyckte den var bred nog för mig.</p><p>park: fischer addict / völkl wall (symmetriska, skönt)</p><p>pist: har väldigt dålig kunskap här, men ett par storslalom med bra bett i.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qwertq, post: 362835, member: 34560"] Håller med kalle188. Är du en van pisträv och brukar köra på mer pistinriktade skidor än twintips så köp inte en "allaround" twintip. Sämre prestanda i pist och sämre i parken. Även om många twintips är hyffsade i pisten går det inte jämföra med ett par riktiga pistskidor. Körde på ett par scratch fs WRS & ett par scratch bc förra säsongen. FSen skall ändå vara hyffsade i pisten men jag testade några dagar ett par riktiga pistkidor och måste säga att det var dom roligaste dagarna i pisten under hela säsongen. En helt annan upplevelse än att köra med FSarna. Min nästa säsong blir tveklöst 3 par skidor, eller jag utökar snarare med ett par som jag kommer ha i pisten. skulle jag köpt 3 par nya skidor skulle jag nog kört på: puder: Scratch BC el liknande, tyckte den var bred nog för mig. park: fischer addict / völkl wall (symmetriska, skönt) pist: har väldigt dålig kunskap här, men ett par storslalom med bra bett i. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för säsongare!?
Tillbaka
Topp