Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för säsongare!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HultEM" data-source="post: 364869" data-attributes="member: 68877"><p>Kan inte utala mig om steezen men åkte några åk med p4orna (är lite kass på modeller men detta förutsätter att de är scotts 191 långa breda som fan osv.) och dem var riktigt mjuka jag åkte halvfärskt puder som dock var orört... och jag fick ingen riktig stabilitet i dem, kändes inte bra. nu är jag ju iof sumo jämnfört med dig då jag väger 95kg+.</p><p></p><p>Med den snitsiga inledaren kan jag säga att jag åkte på ett par Völkl SUMO förra året inte hela säsongen men jag fick X antal fina åk, och det är bara att klappa dem är fantastiska. sen transportsträckor traversera blablabla. det som inte dödar det härdar :P</p><p></p><p>kan även rekommendera Nordicas Blower och Enfocer... båda är riktigt bra, jag trasha mina enforcer på en sten och bytte upp mig till SUMO men fan dem är riktigt fartstabila och jag hade kul med dem i pisten. Blowern åkte jag aldrig i pisten men har av naturliga skäl bättre flyt i pudret.</p><p></p><p>ang. pistskidor så kan jag ju säga att jag köpte ett par pistskidor och ett par allround skidor. jag använde inte pistskidorna mer än kanske 10 gånger under en hel säsong, bortkastade pengar om du frågar mig. men alla är ju olika...</p><p></p><p>köp ett par sköna jibblagg men bra skärning så räcker det skulle jag säga (men sjävlklart ett puderlagg också).</p><p></p><p>my two cents... hoppas det var till någon hjälp</p><p></p><p>hoppas du fått användning av mina synpunkter...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HultEM, post: 364869, member: 68877"] Kan inte utala mig om steezen men åkte några åk med p4orna (är lite kass på modeller men detta förutsätter att de är scotts 191 långa breda som fan osv.) och dem var riktigt mjuka jag åkte halvfärskt puder som dock var orört... och jag fick ingen riktig stabilitet i dem, kändes inte bra. nu är jag ju iof sumo jämnfört med dig då jag väger 95kg+. Med den snitsiga inledaren kan jag säga att jag åkte på ett par Völkl SUMO förra året inte hela säsongen men jag fick X antal fina åk, och det är bara att klappa dem är fantastiska. sen transportsträckor traversera blablabla. det som inte dödar det härdar :P kan även rekommendera Nordicas Blower och Enfocer... båda är riktigt bra, jag trasha mina enforcer på en sten och bytte upp mig till SUMO men fan dem är riktigt fartstabila och jag hade kul med dem i pisten. Blowern åkte jag aldrig i pisten men har av naturliga skäl bättre flyt i pudret. ang. pistskidor så kan jag ju säga att jag köpte ett par pistskidor och ett par allround skidor. jag använde inte pistskidorna mer än kanske 10 gånger under en hel säsong, bortkastade pengar om du frågar mig. men alla är ju olika... köp ett par sköna jibblagg men bra skärning så räcker det skulle jag säga (men sjävlklart ett puderlagg också). my two cents... hoppas det var till någon hjälp hoppas du fått användning av mina synpunkter... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor för säsongare!?
Tillbaka
Topp