Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor för tyngre åkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="T_E" data-source="post: 427560" data-attributes="member: 83854"><p>Ska köpa nya skidor till nästa säsong och letar efter ett par skidor som är helt OK i pist, offpist men mer åt park hållet.</p><p></p><p>Har läst på många ställen att tjejskidorna passar bättre till lättare tjejer. Nu är jag en 172 lång och väger 80 kg. Är en rätt avancerad åkare när det gäller pist (har åkt i 19 år, varje helg/lov dom senaste 10 åren), dock relativt nybörjare på park och offpist. </p><p></p><p>Vill mest ha kul med skidåkningen, hoppa lite för skoj skull, köra lite offpist ibland. Att skidorna är bra i pisten är väl inte absolut viktigast, då jag redan har mina tävlingsskidor till det. </p><p></p><p>Så ska jag skippa tjej skidorna och köra på "vanliga"?</p><p></p><p>Tips på bra märke? Är rätt förtjust i dynastar troublemaker, lr. nothing but trouble. Men andra märken är självklart välkommna. </p><p></p><p>Sen har jag ett till problem som nog många tjejer har, dom flesta pjäxor är på tok för små i bredden, sen har jag lite konstiga fötter. </p><p>Har ett par sprillans nya atomic pjäxor ( körde på salomon förut, dom var ännu värre), som är uttryckta maximalt, det går någon millimeter till men sen är det stopp. Men det gör fortfarande väldigt ont att åka i dom. </p><p>Det verkar inte finnas några pjäxor som är tillräckligt breda lr. som passar mina fötter, dom som finns är herr men då är dom på tok för höga istället *suck*. Någon som har tips?</p><p></p><p>Skulle vara jätte snällt om någon skulle vilja hjälpa mig med dessa frågor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="T_E, post: 427560, member: 83854"] Ska köpa nya skidor till nästa säsong och letar efter ett par skidor som är helt OK i pist, offpist men mer åt park hållet. Har läst på många ställen att tjejskidorna passar bättre till lättare tjejer. Nu är jag en 172 lång och väger 80 kg. Är en rätt avancerad åkare när det gäller pist (har åkt i 19 år, varje helg/lov dom senaste 10 åren), dock relativt nybörjare på park och offpist. Vill mest ha kul med skidåkningen, hoppa lite för skoj skull, köra lite offpist ibland. Att skidorna är bra i pisten är väl inte absolut viktigast, då jag redan har mina tävlingsskidor till det. Så ska jag skippa tjej skidorna och köra på "vanliga"? Tips på bra märke? Är rätt förtjust i dynastar troublemaker, lr. nothing but trouble. Men andra märken är självklart välkommna. Sen har jag ett till problem som nog många tjejer har, dom flesta pjäxor är på tok för små i bredden, sen har jag lite konstiga fötter. Har ett par sprillans nya atomic pjäxor ( körde på salomon förut, dom var ännu värre), som är uttryckta maximalt, det går någon millimeter till men sen är det stopp. Men det gör fortfarande väldigt ont att åka i dom. Det verkar inte finnas några pjäxor som är tillräckligt breda lr. som passar mina fötter, dom som finns är herr men då är dom på tok för höga istället *suck*. Någon som har tips? Skulle vara jätte snällt om någon skulle vilja hjälpa mig med dessa frågor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor för tyngre åkare
Tillbaka
Topp