Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor halvfabrikat
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 64070" data-attributes="member: 12483"><p>Hmm ...lite förvånad här faktiskt. För 20 år sen förekom det här problemet med konkava belag, alternativt högt liggande kanter, rätt ofta. Speciellt på barnskidor och skidor i dom billigare prissegmeneten. Under senare år har jag inte stött på det här problemet alls faktiskt. </p><p></p><p>Skidor i dom dyrare segmenten brukar enligt min erfarenhet vara mycket plana. Vissa fabrikat, t ex Head, har t o m en liten hängning på kanten redan från fabrik har jag noterat. Rena racelagg från tävlingsverkstäderna kan däremot vara väldigt "råa" enligt uppgift, något som importören alternativt försäljningsstället uppenbarligen åtgärdar före leverans. Mina egna race-Rossar t ex, har fantastiska belag med en lite speciell profillering.</p><p> </p><p>Det vore intressant att få veta vilken modell av Atomic du köpt.</p><p></p><p>Gubbfans tips att kolla planheten med en sickel eller linjal är ett klassiskt test, som vi gubbj-vlar vetat om i decennier!</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 64070, member: 12483"] Hmm ...lite förvånad här faktiskt. För 20 år sen förekom det här problemet med konkava belag, alternativt högt liggande kanter, rätt ofta. Speciellt på barnskidor och skidor i dom billigare prissegmeneten. Under senare år har jag inte stött på det här problemet alls faktiskt. Skidor i dom dyrare segmenten brukar enligt min erfarenhet vara mycket plana. Vissa fabrikat, t ex Head, har t o m en liten hängning på kanten redan från fabrik har jag noterat. Rena racelagg från tävlingsverkstäderna kan däremot vara väldigt "råa" enligt uppgift, något som importören alternativt försäljningsstället uppenbarligen åtgärdar före leverans. Mina egna race-Rossar t ex, har fantastiska belag med en lite speciell profillering. Det vore intressant att få veta vilken modell av Atomic du köpt. Gubbfans tips att kolla planheten med en sickel eller linjal är ett klassiskt test, som vi gubbj-vlar vetat om i decennier! /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor halvfabrikat
Tillbaka
Topp