Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor i gränslandet junior/vuxen, vad ska man välja
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Halvsmurfen" data-source="post: 1138262" data-attributes="member: 144956"><p>Gick lite fort. Hade missat att jag hade ett möte. Hinner fylla i nu på fikat.</p><p></p><p>Kidsen åker 15-20 dar om året sedan 4 år åldern oskolade men helt ok. Ingen park utan helst skog, fluff och brant. Gränsen är favorit. De har alltid åkt på något långa skidor och jag skämmer bort dem något med utrustning.</p><p></p><p>Yngre var 152cm och 43kg. Han körde på 164. De var något för långa. Sedan gillade han inte riktigt att det är mer skida bakom bindingen än han var van. Har även ett par Line SFB shorty i 165 som han gillar bättre i offpisten</p><p></p><p>Äldre 160+cm och 55kg. Åkte på 171. Han älskade dessa skidor. Hade även ett par Rossignol Sin 172cm. Till i år byts Rossignolen till ett par Atris i 178 då han vill ha lite köttigare och bredare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halvsmurfen, post: 1138262, member: 144956"] Gick lite fort. Hade missat att jag hade ett möte. Hinner fylla i nu på fikat. Kidsen åker 15-20 dar om året sedan 4 år åldern oskolade men helt ok. Ingen park utan helst skog, fluff och brant. Gränsen är favorit. De har alltid åkt på något långa skidor och jag skämmer bort dem något med utrustning. Yngre var 152cm och 43kg. Han körde på 164. De var något för långa. Sedan gillade han inte riktigt att det är mer skida bakom bindingen än han var van. Har även ett par Line SFB shorty i 165 som han gillar bättre i offpisten Äldre 160+cm och 55kg. Åkte på 171. Han älskade dessa skidor. Hade även ett par Rossignol Sin 172cm. Till i år byts Rossignolen till ett par Atris i 178 då han vill ha lite köttigare och bredare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor i gränslandet junior/vuxen, vad ska man välja
Tillbaka
Topp