Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor läng och skida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 358460" data-attributes="member: 33485"><p>Hej på dig med!</p><p></p><p>Till att börja med så är dynastarskidorna juniorskidor, alltså inget som rekomenderas om du väger över 50 kg, vilket du gör. Så om det är mellan Foil och NBT det salomonskidan som är bäst för dig.</p><p></p><p>Vad det gäller längden så beror det helt på en rad olika faktorer som tas upp på freerides egna längdvalskalkylator (det ordet blev långt) <a href="https://www.freeride.se/content/92/." target="_blank">https://www.freeride.se/content/92/.</a> Längdval beror alltså kort på hur god fysik du har, hur bra teknik du har och vilka egenskaper du vill åt.</p><p></p><p>Jag tycker dock inte att du ska stirra dig blind på dessa skidor om du vill ha en bra allroundskida.</p><p></p><p>Foil är en cap-konstruktion vilket innebär att kärnan består av skum. Det fins jättebra skidor med samma konstruktion men livslängden brukar vara ganska kort, speciellt på salomons skidor.</p><p></p><p>Det finns också sandwich-konstruktioner som är gjorda i trä som du lägger, logiskt nog, lager på lager. Jag upplever dessa skidor som livligare, mer gedigna och att de har längre livslängd. Bland annat raceskidor är byggda enligt denna princip.</p><p></p><p>Kolla på <a href="http://www.sport-conrad.com/" target="_blank">http://www.sport-conrad.com/</a> där har de fortfarande många modeller från förra året till låga priser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 358460, member: 33485"] Hej på dig med! Till att börja med så är dynastarskidorna juniorskidor, alltså inget som rekomenderas om du väger över 50 kg, vilket du gör. Så om det är mellan Foil och NBT det salomonskidan som är bäst för dig. Vad det gäller längden så beror det helt på en rad olika faktorer som tas upp på freerides egna längdvalskalkylator (det ordet blev långt) [URL]https://www.freeride.se/content/92/.[/URL] Längdval beror alltså kort på hur god fysik du har, hur bra teknik du har och vilka egenskaper du vill åt. Jag tycker dock inte att du ska stirra dig blind på dessa skidor om du vill ha en bra allroundskida. Foil är en cap-konstruktion vilket innebär att kärnan består av skum. Det fins jättebra skidor med samma konstruktion men livslängden brukar vara ganska kort, speciellt på salomons skidor. Det finns också sandwich-konstruktioner som är gjorda i trä som du lägger, logiskt nog, lager på lager. Jag upplever dessa skidor som livligare, mer gedigna och att de har längre livslängd. Bland annat raceskidor är byggda enligt denna princip. Kolla på [URL]http://www.sport-conrad.com/[/URL] där har de fortfarande många modeller från förra året till låga priser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor läng och skida.
Tillbaka
Topp