Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor med kort radie (Pursuit 14, Progressor 800, RC4, 24 Daytona el. 24 X-kart)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sinclairwilde" data-source="post: 996150" data-attributes="member: 119288"><p>Mitt resonemang har gått som så här att jag vill ha en radie kring 12-14m och har därefter sonika surfat runt och spanat in skidor som passar in i det radiespannet. Körde ett par Elan hyrskidor över nyårsveckan som hade en radie på 13,5m vid läng 165. Kändes riktigt skönt. Hade nog försökt få med ett par Elan Waveflex på listan om det inte hade varit för att det verkar som om ingen säljer Elan i Sverige (vill gärna prova innan jag köper och har siktet inställt på nästa skidtestardag i Hamarbybacken i brist på annat). </p><p></p><p>Rossignol skidorna har jag läst lite om och de verkar vara sköna crusing carvare med en radie som jag känner är ungefär precis vad jag letar efter. Har börjar snegla lite på Pursuit 16 också. Vad jag förstår har den en radie på 15m vid 170cm, och Rossignols tabell föreslår att jag kör på 163cm men har inte lyckats hitta någon radiespecifikation för den längden. Men den lär ju vara lite mindre än 15m vilket talar för även 16 versionen. </p><p></p><p>Fischer Progressor har jag läst massor om och haft svårt att hitta någon som inte tycker om dem så de fick åka upp på listan för den sakens skull plus att radien är schysst. Snackade med en Ficher representatn förra hegen som även tyckte att jag skulle prova RC4 laggen så de åkte upp på listan utan större eftertanke. </p><p></p><p>Salomon 24 Dayton har jag också läst massor om och där är också svårt att hitta någon med negativa kommentarer. Så dessa känner jag att jag måste prova och de ganska så lagom in i radiespannet. 24 X-kart åkte bara upp på listan eftersom även de har en passande radie. </p><p></p><p>Shit va jag e insnöad på radien märker jag nu, men det är det enda gemensamma jag har lyckats hitta bland de skidor jag åkt på som har gjort att jag har njutit av ett par skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sinclairwilde, post: 996150, member: 119288"] Mitt resonemang har gått som så här att jag vill ha en radie kring 12-14m och har därefter sonika surfat runt och spanat in skidor som passar in i det radiespannet. Körde ett par Elan hyrskidor över nyårsveckan som hade en radie på 13,5m vid läng 165. Kändes riktigt skönt. Hade nog försökt få med ett par Elan Waveflex på listan om det inte hade varit för att det verkar som om ingen säljer Elan i Sverige (vill gärna prova innan jag köper och har siktet inställt på nästa skidtestardag i Hamarbybacken i brist på annat). Rossignol skidorna har jag läst lite om och de verkar vara sköna crusing carvare med en radie som jag känner är ungefär precis vad jag letar efter. Har börjar snegla lite på Pursuit 16 också. Vad jag förstår har den en radie på 15m vid 170cm, och Rossignols tabell föreslår att jag kör på 163cm men har inte lyckats hitta någon radiespecifikation för den längden. Men den lär ju vara lite mindre än 15m vilket talar för även 16 versionen. Fischer Progressor har jag läst massor om och haft svårt att hitta någon som inte tycker om dem så de fick åka upp på listan för den sakens skull plus att radien är schysst. Snackade med en Ficher representatn förra hegen som även tyckte att jag skulle prova RC4 laggen så de åkte upp på listan utan större eftertanke. Salomon 24 Dayton har jag också läst massor om och där är också svårt att hitta någon med negativa kommentarer. Så dessa känner jag att jag måste prova och de ganska så lagom in i radiespannet. 24 X-kart åkte bara upp på listan eftersom även de har en passande radie. Shit va jag e insnöad på radien märker jag nu, men det är det enda gemensamma jag har lyckats hitta bland de skidor jag åkt på som har gjort att jag har njutit av ett par skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor med kort radie (Pursuit 14, Progressor 800, RC4, 24 Daytona el. 24 X-kart)
Tillbaka
Topp