Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor med kort radie (Pursuit 14, Progressor 800, RC4, 24 Daytona el. 24 X-kart)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sinclairwilde" data-source="post: 996570" data-attributes="member: 119288"><p>En liten update. Åkte Rossignol 9SL och Pursuit 16 Aramid/Basalt TPX igår. </p><p></p><p>Börjar med 9SL. Vilken skida! Kvick som attan på att initiera sväng så fort den känner tillstymmelse till kontakt mellan kant och backe. Tokigt rolig att åka ner för backen i korta svängar. Lite längre glidarsvängar kanske inte är denna skidas gebit. Dock så kännde jag att det inte hade skadat med lite fler kilon i kroppen eller kanske större och starkare benmuskler för att kunna trycka ut skidan i backen vid varje sväng och framförallt hålla den uttryckt genom hela svängen. Men allt som allt så tror jag att lilebror 8SL som ska vara samma skida men i lite mjukare utförande kan vara vad jag söker.</p><p></p><p>Vad gäller Pursuit 16 Aramid/Basalt TPX så har vi en något mer avslappnad skida som är lite mer laid-back. Jämfört med 9SL känner man att det är en liten paus efter det att man tänkt sväng och lagt den på kant till att den börjar svänga. Annars en trevlig skida för att glidåka med mellanlånga svängar som sitt starka område.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sinclairwilde, post: 996570, member: 119288"] En liten update. Åkte Rossignol 9SL och Pursuit 16 Aramid/Basalt TPX igår. Börjar med 9SL. Vilken skida! Kvick som attan på att initiera sväng så fort den känner tillstymmelse till kontakt mellan kant och backe. Tokigt rolig att åka ner för backen i korta svängar. Lite längre glidarsvängar kanske inte är denna skidas gebit. Dock så kännde jag att det inte hade skadat med lite fler kilon i kroppen eller kanske större och starkare benmuskler för att kunna trycka ut skidan i backen vid varje sväng och framförallt hålla den uttryckt genom hela svängen. Men allt som allt så tror jag att lilebror 8SL som ska vara samma skida men i lite mjukare utförande kan vara vad jag söker. Vad gäller Pursuit 16 Aramid/Basalt TPX så har vi en något mer avslappnad skida som är lite mer laid-back. Jämfört med 9SL känner man att det är en liten paus efter det att man tänkt sväng och lagt den på kant till att den börjar svänga. Annars en trevlig skida för att glidåka med mellanlånga svängar som sitt starka område. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor med kort radie (Pursuit 14, Progressor 800, RC4, 24 Daytona el. 24 X-kart)
Tillbaka
Topp