Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidor med Lufthansa, vad gäller?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1240861" data-attributes="member: 131147"><p>Vad som gäller för SAS har redan redovisats--skidor är ett bagage som ska betalas för om det inte ingår i din biljett eller om du har guldkort som ger två incheckade bagage x23 kg. Eftersom skidor är "otympliga", ska dom föranmälas och checkas in på specialbagage. Så till packning. Brukar få i två par skidor i ett normalt skidfodral + stavar. Dock inte 100+ skidor. Det hamnar under 23 kg som är gränsen per incheckat kolli. Pjäxor tar var och en som handbagage i vanlig pjäxbag á la Intersport. Där ryms även hjälm och glasögon inom gräns. Sedan en vanlig resväska på 23 kilo för kläder för två. Detta kan ju vara i minsta laget beroende på sällskap... När jag åkt med hela familjen (3 damer utöver mig) har jag ofta fått boka en väska extra, dvs ett extra bagage á 23 kg utöver de fyra som ingår i biljetterna (2 skidfodral med fyra par skidor och två resväskor).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1240861, member: 131147"] Vad som gäller för SAS har redan redovisats--skidor är ett bagage som ska betalas för om det inte ingår i din biljett eller om du har guldkort som ger två incheckade bagage x23 kg. Eftersom skidor är "otympliga", ska dom föranmälas och checkas in på specialbagage. Så till packning. Brukar få i två par skidor i ett normalt skidfodral + stavar. Dock inte 100+ skidor. Det hamnar under 23 kg som är gränsen per incheckat kolli. Pjäxor tar var och en som handbagage i vanlig pjäxbag á la Intersport. Där ryms även hjälm och glasögon inom gräns. Sedan en vanlig resväska på 23 kilo för kläder för två. Detta kan ju vara i minsta laget beroende på sällskap... När jag åkt med hela familjen (3 damer utöver mig) har jag ofta fått boka en väska extra, dvs ett extra bagage á 23 kg utöver de fyra som ingår i biljetterna (2 skidfodral med fyra par skidor och två resväskor). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidor med Lufthansa, vad gäller?
Tillbaka
Topp