Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor och tips för bristande skare.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1099775" data-attributes="member: 13863"><p>Om skaren brister eller inte beror ju helt på hur hårt den belastas ... rent teoretiskt borde det då vara bäst att åka fort med så stora skidor som möjligt ... och jag vill nog påstå att det fungerar så i praktiken också.</p><p></p><p>Tänk "åka på vatten" vad skulle du ha för skidor och hur skulle du åka för att hålla dig flytande på vatten. Så mitt tips är att köra fort och stort med de fetaste skidorna du har. Min personliga erfarenhet är dock att det är lättare sagt än gjort, men mina Völkl Kuro (195) klarar bristande klart bättre än mina andra skidor.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1099775, member: 13863"] Om skaren brister eller inte beror ju helt på hur hårt den belastas ... rent teoretiskt borde det då vara bäst att åka fort med så stora skidor som möjligt ... och jag vill nog påstå att det fungerar så i praktiken också. Tänk "åka på vatten" vad skulle du ha för skidor och hur skulle du åka för att hålla dig flytande på vatten. Så mitt tips är att köra fort och stort med de fetaste skidorna du har. Min personliga erfarenhet är dock att det är lättare sagt än gjort, men mina Völkl Kuro (195) klarar bristande klart bättre än mina andra skidor. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor och tips för bristande skare.
Tillbaka
Topp