Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor och tips för bristande skare.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1099803" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=46857]@termons[/USER] </p><p>Jo, konsten är ju att belasta det bristande lagret så lätt som möjligt ... vilket innebär att man måste stå på och ha en "ren" teknik. Törs, kan man inte det blir det en sväng i taget, ja du vet ... Sedan ÄR ett par feta långa skidor som fördelar vikten på en stor yta till mycket god hjälp. Minns för några år sedan när jag åkte med guide i Disentis och ner mot byn var det ett skarlager med "rutten" snö under. Vår guide, en liten lätt kille med "hyfsad" teknik åkte först ner utan problem, jag kunde knappt glida på skidorna ens om jag belastade dem 50/50 utan gick igenom direkt. 90 kg (+ utrustning) på ett par K2 Hardside 181/98 var definitivt inte tillräckligt med bäryta för det där "skitföret"! ;-)</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1099803, member: 13863"] [USER=46857]@termons[/USER] Jo, konsten är ju att belasta det bristande lagret så lätt som möjligt ... vilket innebär att man måste stå på och ha en "ren" teknik. Törs, kan man inte det blir det en sväng i taget, ja du vet ... Sedan ÄR ett par feta långa skidor som fördelar vikten på en stor yta till mycket god hjälp. Minns för några år sedan när jag åkte med guide i Disentis och ner mot byn var det ett skarlager med "rutten" snö under. Vår guide, en liten lätt kille med "hyfsad" teknik åkte först ner utan problem, jag kunde knappt glida på skidorna ens om jag belastade dem 50/50 utan gick igenom direkt. 90 kg (+ utrustning) på ett par K2 Hardside 181/98 var definitivt inte tillräckligt med bäryta för det där "skitföret"! ;-) /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor och tips för bristande skare.
Tillbaka
Topp