Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor sökes smala kriterier
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 975254" data-attributes="member: 12152"><p>Jag ser direkt två alternativ som redan har nämnts: </p><p></p><p>Blizzard Bodaciuous, om du vill ha en offpistcharger/compski med stabilitet i överflöd. 196:an där lär vara en riktig utmaning att bemästra, med tanke på hur stor jag tyckte 186:an kändes (nu är jag iofs inte speciellt kraftfull och stor). Dubbla lager metall och biffighet så koppen rinner över. En typisk skida som man kan släppa efter en halv linje och bara åka med i överljudfart över typ vad som helst.</p><p></p><p>Vill du ha en skida som är mer åt pisthållet som bas, men som ändå funkar utanför tack vare en fin rocker, så är Extrem Project 110 från fjolåret svårslagen. 100% storslalomkaraktär och den känns verkligen som en racestockskida i konstruktionen. Den är lite stum för mig med mina 75kg, men om man vill ha nåt riktigt bitigt som ändå är rätt kul, så finns det nog få skidor som slår den. Den ska enligt hemsidan vara lite snällare i år med lättare kärna och jag ser personligen fram emot att testa den nya versionen, men för dig som vill ha nåt bastant så är förra årets ett bättre val.</p><p></p><p>Project X är helt åt fanders. Ett rent skrivfel förmodar jag. Det var ingen lyckad modell och dessutom var den tänkt som en turskida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 975254, member: 12152"] Jag ser direkt två alternativ som redan har nämnts: Blizzard Bodaciuous, om du vill ha en offpistcharger/compski med stabilitet i överflöd. 196:an där lär vara en riktig utmaning att bemästra, med tanke på hur stor jag tyckte 186:an kändes (nu är jag iofs inte speciellt kraftfull och stor). Dubbla lager metall och biffighet så koppen rinner över. En typisk skida som man kan släppa efter en halv linje och bara åka med i överljudfart över typ vad som helst. Vill du ha en skida som är mer åt pisthållet som bas, men som ändå funkar utanför tack vare en fin rocker, så är Extrem Project 110 från fjolåret svårslagen. 100% storslalomkaraktär och den känns verkligen som en racestockskida i konstruktionen. Den är lite stum för mig med mina 75kg, men om man vill ha nåt riktigt bitigt som ändå är rätt kul, så finns det nog få skidor som slår den. Den ska enligt hemsidan vara lite snällare i år med lättare kärna och jag ser personligen fram emot att testa den nya versionen, men för dig som vill ha nåt bastant så är förra årets ett bättre val. Project X är helt åt fanders. Ett rent skrivfel förmodar jag. Det var ingen lyckad modell och dessutom var den tänkt som en turskida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor sökes smala kriterier
Tillbaka
Topp